Sidor

måndag 31 januari 2011

Sol vid Finjasjön...

...var det nog hela dagen igår. Efter en lång sovmorgon, kaffe osv, föreslog jag maken att vi skulle köra ner till Finjasjön på en fotorunda. Men han skulle tvunget se klart handbollen på tv först och den beräknades vara slut först vid fyra-tiden. Resultatet blev visst inte så bra, men jag kan inte säga att jag bryr mig, för jag är inte ett dugg sportintresserad! Vi inriktade oss sen på att kanske hinna med att få se solnedgången vid Finjasjön.

Så här bedårande vackert var det när vi kom dit!
Jag stannade kvar lite och försökte återigen fota
de där kossorna på andra sidan vägen och järnvägen,
innan jag gick efter maken ner till sjön.
Kobilderna blev inte så bra,
ljuset började bli för svagt.



Solnedgången missade vi också så klart,
på grund av den där handbollen! Typiskt!
Här har solen försvunnit bak skogen vid sjön!


Men, så fick vi höra en motor och där
kom något farandes över den isbelagda sjön!


Fick söka på nätet sen för att få reda på att:
det kallas för paramotorflygning det här!


Den kommer alldeles rakt emot oss
och inte är det lätt att hinna med att
fotografera när farkosten
åker rakt över oss!


Oj, oj, oj det här ser inte ut att gå bra!

Men det gör det!
Han/hon går in för att landa

åkern på andra sidan om vägen!



Men jisses nu hörs ljudet igen!
Släpper intresset för den första paramotorn
för där över sjön kommer det ju en till!

Hinner inte riktigt med att ställa mig i position,
så fotot får bli som det blev! :o)


Läste på nätet att de kan starta från stående,
behövs inga backar eller liknande, bara en
någorlunda fri plats framför.


Och här går det undan...
...den tycks lyfta rakt upp i himlen
på ingen tid alls!
Även denna flyger sen rakt över oss...


...och försvinner för landning
på åkern andra sidan vägen.
Ser ju rätt bekvämt ut att sitta där
som i en stol och titta ner på oss andra! :o)


Så hade vi inte missat solnedgången,
så hade vi kanske missat dessa två
ekipagen istället! Inget ont som inte
har något gott med sig!

Ha en skön måndag,
du som ev. tittar in!

Tack vill jag också säga för
alla trevliga kommentarer jag fick
på mitt förra inlägg! Jättekul! :o)

11 kommentarer:

  1. Knallgode bilder, som jeg likte veldig godt! :)

    Ha en fin "fotouke" :)

    SvaraRadera
  2. Det ser kul ut att komma flygandes i en sådan. Bilderna är vintrigt vackra. Tack för besöket hos mig på Käringafällan. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Oj så stilig!
    Her fikk du mange blinkskudd ja, solnedgang er jo ingenting mot dette :-)Jeg kan ikke skjønne at noen i det hele tatt tør å reise rundt langt over bakken i disse, jeg hadde ikke sett stort, med lukkede øyne og halvt besvimt :-) Og du - håndball - det MÅ man bare få med seg altså - særlig damehåndball! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Kul med "oväntade" fototillfällen :-) Härliga bilder och min favorit blev bild två, som jag upplever har en härlig stämmning liksom
    Sinna

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du fick :) det var en himla tur att maken ville titta klart på handbollen :)
    så det var nog meningen att det skulle bli så och så roligt att du fick lite sol nu efter alla dessa gråa dager ni har haft där nere :)
    kram :)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder du fick där vid sjön.
    Men jag skulle aldrig våga flyga med en sådan farkost :)
    Ibland så dyker det oväntade upp när man är ute och fotar. Det är kul tycker jag :)

    Jag har inte riktigt vaknat till än :) Förstår inte varför jag ska vara så trött, har ju sovit jättegott inatt... Men, men man har ju sådana här trötta dagar med ibland :)

    Ha en fin kväll!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Kjempeflott bildeserie!
    Action og spenning, farger og skarphet!
    Topp!
    Ha en fin mandagskveld!

    SvaraRadera
  8. Det var en rolig och intressant bildserie på flygaren. Har inte sätt någon sådan paramotorflygare själv.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  9. Hello Pia

    it's a very nice serie..... very good photowork.

    Greetings and a nice evening, Joop

    Thanks for your reactions

    SvaraRadera
  10. Så häftigt att få se dessa flygare och få tillfälle att fota dem. Tur alltså att maken sinkade utflykten annars hade du kanske missat de braiga bilderna...
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
  11. Herlige bilder og skjønt lys! :)

    Og hvilken fuglerase er det som lander hos deg på denne tiden?? ;) Parasollfugler i menneskeskikkelser, knall bilder! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...