Sidor

onsdag 19 januari 2011

Trodde det brann på himlen...

...igår morse när jag skjutsat maken till stan, och jag var på väg dit jag skulle! Fanken tänkte jag att jag kör bil själv idag, då kan jag ju inte fotografera! Men när jag kom fram...

...såg jag den igen!
SOLEN! :o)

Var bara tvungen att få fram lilla kameran
och föreviga denna "unika" morgonstund!











När jag sen gått in och genom byggnaden,
upp för trappan och kollade ut genom fönstret
där jag vet att solen brukar dyka upp bak backen
- DÅ VAR DEN FÖRSVUNNEN!
Och syntes inte mer denna dagen!







Senare i min trädgård hade snön smält bort från
min rabatt framför köksfönsterna och där
såg jag nästa lilla under denna dagen!
Där var en knopp på min julros!
Köpte den förra våren och hade den i kruka
tillsammans med penséer och annat under sommaren.
I höstas blev den planterad i rabatten och jag
undrade om den hade hunnit rota sig innan
den
supertidiga snön kom och det hade den tydligen gjort!

7 kommentarer:

  1. Där är den ju... den lilla fina knoppen.
    Vilka häftiga bilder på kastanjerna.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åhh vad underbart att få se en soluppgång, det har jag inte fått se på länge. Men jag blev riktigt glad när jag var ute på gårdagens fototur, får rätt som det var var himlen alldeles blå och jag strålade i kapp med solen som är såååå underbar.

    Din knopp bådar gott, vi går åt rätt håll :) Kul att den rotat sig och du snart får se den blomma.
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när man börjar se solen igen? Det ger hopp om att våren inte är alltför långt borta ändå. /Urban

    SvaraRadera
  4. Oj har du sånt nu i din trädgård :) här är det nästan en meter med snö i min lilla. så det dröjer nog ett tag innan jag kan se något grönt under där :)
    Det var jätte fina bilder på solen:)
    som har varit så snäll att den har lyst här nästan hela dagen ..det hör inte till det vanliga:)
    kramizz :)

    SvaraRadera
  5. Så herlig at du fikk se solen, selv om det bare var for en liten stund. Her har vi hatt sol og 16 kuldegrader i dag, så her er det ingenting som minner om vår :-)

    SvaraRadera
  6. Soloppganger er flott! Det har du klart å få med på bildene dine!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  7. Härligt med soluppgångar !
    Här har solen mest lyst med sin frånvaro hela veckan förutom igår då :)
    Din knopp tyder kanske på en vår även om det nu är en Julros ;-)
    Trevlig helg !

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...