Sidor

söndag 23 januari 2011

Slö söndag...

...har det varit idag. Grått väder och en make som tittat/tittar på sport på tv!
Vad har jag gjort då? Hmm, jo jag har uppdaterat min bokhylla på min hemsida med senaste lästa böckerna. Inte för att någon tittar in där precis, men jag vill ha det uppskrivet någonstans. Hade nog varit bättre med en bokblogg, men att överföra sexhundraåttiotre bokrecensioner till en sådan orkar jag inte! Håller faktiskt också på med rensning i bokhyllan, genom att jag läser om gamla böcker och bestämmer om de ska bort eller vara kvar efter det!

Jag har inte tagit många foton de senaste dagarna. Det blir ju så, ibland blir det många foton och ibland mindre.

Många blev det vid Finjasjön förra veckan. Det var ingen planerad fototur, bara en ingivelse p g a det vackra vädret och att tillfället fanns. Därför var det bara lilla kameran som var med. I och för sig så fick jag en ny sådan av maken i julklapp, för att det var lite bättre zoom på denna än den tidigare jag hade. Nu har jag i alla fall 10x zoom istället för 6x. :o)


Här var det meningen att jag skulle fota det
lustiga rondellträdet, men det blev som det blev! :o)



Dessförinnan hade jag försökt zooma in
båtklubbens lilla stuga tvärs över viken.
En båt satt visst fast där i isen!



Zoomar tvärsöver vägen och järnvägen
där jag såg dessa hästarna som nyss fått mat.



...och lite närmre ändå!


Lite till vänster om hästarna
gick de här härliga kossorna i snön!
Scotland Highland Cattle är det.


Muuu...






Nja, inte så jättebra, men när jag ser den här
bilden så tänker jag automatiskt på:
"Men Ferdinand, varför leker du inte med de
andra små tjurarna och stångas som dem?"

"Jag trivs bättre här,
där jag kan ha det lugnt och skönt
- och lukta på blommorna!" :o)

Trevlig söndagkväll
till dig som tittar in! :o)


9 kommentarer:

  1. Flotte søndagsbilder! Skotske høylandskyr tåler det meste av vær!
    Ser du har mye vinter fremdeles!

    SvaraRadera
  2. Man skulle tro att man var i Skotland ett tag :) härliga bilder och så gott med sol :)
    Här tittade solen fram lite grann idag .. det var då jag kom på att jag ville ner till stan :)
    Nu får man se om det blir någon promenad imorgon .. eller vad man nu skall hitta på .. jag försöker att komma ut på en promenad varje dag så min kropp får lite frisk luft :)
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Här har det oxå varit en slappesöndag , med avbrott för en tur till tippen o sen lite handling på ICA då kylen började eka tomt :)
    Har faktiskt sett på lite sport idag = Handbollen. Tycker det kan vara kul att kika på i alla fall om det går bra för Sverige :)
    Sådana där Highland Cattle bor jag granne med , ser dom från köksfönstret ibland. Kanske därför jag nästan aldrig fotar dom , för att dom är för nära ;-)
    Ha det gott i veckan !

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med ny zoom! =) Vakre bilder, og ja - den båten ser ut som den sitter fast i isen.. Jeg så en slik i fjor faktisk, ikke langt fra her vi bor.. Og de herlige oksene da, ser både litt skumle og søte ut, på en og samme tid..! Stilig det verset du skrev under, helt til sist!

    Og du - gjett om det ses sport her også da, men ikke av meg! Men i dag ofret min kjære sporten for en gåtur med meg, og det var bra, for en slik solnedgang har jeg nesten ikke sett maken til, i hvertfall var det en av de fineste, og jeg lever leeenge på den!!

    Nyyydelig ny header! :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  5. Morning! Då var det måndag igen...helgerna är alldeles för korta tycker jag!
    Härliga vinterbilder hos dig, både i detta inlägg och i det förra!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  6. Hejsan & Go'morron!
    Underbara vinterbilder. De där kossorna de är för söta tycker jag. Jag gillar alla kossor för de är så tacksamma att fotografera :)
    Vad härligt att ha en liten kamera med bra zoom. Ska också skaffa mig en, har förvisso redan en liten Nikon Coolpix, men jag kommer inte så långt med den då jag zoomar.
    Jag gillar också att läsa böcker, har ett helt rum fyllt med böcker :) Mitt eget lilla bibliotek :) Men just nu klarar jag inte att läsa, ser för dåligt. Ska boka in ett besök hos optiker, så jag får glasögon.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina bilder på kossor mm. /Urban

    SvaraRadera
  8. Gratulerer med nytt kamera - ja det er alltid greit å ha en lite i lommen :-) Så stilige kuer! En annen dag må du gå nærmere - de ser jo så søte ut! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Idag har jag varit duktig .. jag har varit ute på en nästan 3 timmers promenad idag .. vi hade lite sol så det var ju synd och skam att sitta inne då :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...