Sidor

onsdag 12 januari 2011

En grå vardag...

...var det idag med! Visserligen hade det kommit lite mer vitt i natt, men isch vilken blöt, vass äcklig snö det var! Och en kall vind, som gjorde att det kändes mer som -20 grader än -2. Solen visade sig aldrig heller.


Långt ifrån mina bilder som jag la in igår,
kommer här några från idag!
Grå morgon.
Vi hamnar bak plogbilen som
skrapar bort nattens blötsnö.



Cykeln ser ut att ha stått här ett tag.
Snön är helt orörd en bra bit runt om
och vilket "vackert nätverk" bakom!



Dripp, dropp - från taket.




Isgrenar på rosbuskarna




Is på fjolårets rosor




Frusna forsythiaknoppar
som bara väntar på vårvärme.




Istopp på akleja

Hmm, roligare än så blev det inte idag!
Önskar er en God Natt!


3 kommentarer:

  1. Samma gråa och trista här och mer påfyllning av snö. Men du fick i alla fall bra bilder.

    SvaraRadera
  2. Det ble iallefall fine bilder :-) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder trots gråväder.
    JAg trodde för en ögonblick igår att vi skulle få fint väder, men så blev det inte. Istället intog dimman stan. och det var så grått så grått. Men jag lyckades i alla fall hitta lite färg att fylla min 365-blogg med :)
    Idag är det samma skitväder...
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramisar Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...