Sidor

onsdag 26 januari 2011

En riktig tuffing... (+ NF Macro 20)

...såg jag i min trädgård redan igår, men vädret var så grått och trist så det blev absolut ingen fotografering. Det kom underkylt regn igår kväll, följt av lite mer snö inatt och i morse varnades det för ishalka på våra vägar! Men vi fick i alla fall SOL idag också!

Idag kom jag på att jag måste gå ut och fotografera...

...ÅRETS FÖRSTA PENSÉ!
En övervintrad självsådd planta,
här sedd ovanifrån.

Den här bilden är mitt bidrag till veckans
NF Macro 20
Fler bidrag hittar du under länken ovan
Jag trodde knappt mina ögon när jag upptäckte den! :o)
Ville inte ge mig på att försöka arrangera om
stjälkar och annat av risk att bryta av något.
Idag har vi haft minus 6 grader här i norra Skåne!




Rödhaken satt här i skuggan i paradisbusken
och blåste upp sig likt en liten boll.


Talgoxen - satt också stilla en stund.
Ha en skön kväll
du som ev. tittar in!

Och stort TACK till er som
skriver kommentarer vid era besök,
det sätter jag stort värde på! :)

13 kommentarer:

  1. Vilken tur att du gav dig ut för att fotografera. Annars hade du ju missat dessa fina motiv.

    SvaraRadera
  2. Jøsses! Det var jammen tidlig! Flotte bilder :)

    SvaraRadera
  3. Ojsann, ja det var tidlig tegn på vår :-) Ja, det er jo slik at når våren kommer nede hos dere, så sitter vi her oppe i det kalde nord fremdeles med metervis med snø. Det er alltid litt frustrerende å lese bloggene da, for da vil jeg også ha vår! Nydelige bilder du har her, har jeg skrevet før at den røde kalles rødstupe her i Norge? Hm, ja da vet du det iallefall :-) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Ja idag var det kallt igen...Pense i snön, hmm, stackars den. Men snart kommer den upp på riktigt !
    Den lille rödhaken ser ut att må prima !!

    SvaraRadera
  5. Men det var ju helt otroligt .. att den alls finns nu är ju ja .. ofattbart :)
    Jätte fina bilder på fåglarna också .. här hade vi 12 minus när jag gick upp .. och det blåste lite men vi hade sol ..men jag frös faktiskt idag .. det brukar jag inte göra på mina promenader :)
    kram :)

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag sugen på att fota fåglar. Jättefina bilder.

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag dånar! Blommar den nu?! Snacka om vårkänslor!!! Åsså rödhaken...lyckliga du!
    Jisses...dina gamla plantor....du är bundis med dom du!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Naturen er underlig...
    Flotte bilder av rariteten!
    Regn her i dag, - trist det og!
    Ha en flott kveld!

    SvaraRadera
  9. Wow det där var allt en liten tuffing den där Penséen :)
    Här har det också varit kallt , inatt hade vi -14 grader = BRRR !
    Så fågelmaten går åt fortare än kvickt :)

    SvaraRadera
  10. Underbara fågelbilder och vilken lycka att få se de fina fåglarna

    SvaraRadera
  11. Oj,vad den stackars blomman måste ha frusit där under snön i vinter... vilka härliga fågelbilder..Ha en go kväll! Torprosen

    SvaraRadera
  12. Man häpnar när man kommer in här :) En liten pensee så här mitt i vintern... Den måste frysa... Lilla Robin är ju såååå söt, liksom lilla talgoxen.
    Bilderna är helt underbara!

    Jag mår bara bra, har bara haft lite mycket att göra de senaste dagarna :) Om en timme bär det iväg till optikern för synundersökning. Sedan blir det fototur. Får se vad jag kan hitta för nåt kul att fota till min 365-blogg :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  13. Årets første??! Oj, DET var tidlig det!! =O Men nydelig er den der den ligger omkranset av snø som glitrer.. Fuglebildene liker jeg meget godt også! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...