Sidor

lördag 22 januari 2011

Sol = energi = sant!

Så är det ju! Jag blir som en arbetsmyra ibland när solen skiner! Omedvetet får man så mycket extra energi och det mesta går lätt som en dans! Man tar tag i saker som borde gjorts för länge sedan. Här hemma har jag i år börjat se mig omkring med "nya" ögon och börjat rensa upp och göra mig av med saker som jag förmodligen inte behöver längre. Lite Feng shui, kanske? Att man bara ska omge sig med saker som man gillar själv, det tycker jag låter bra!

För att inte tala om allt man samlat på sig under åren! Alla dessa bra-att-ha-saker! Nu har jag t ex slängt en hel bärkasse med gamla Allt om trädgård-tidningar! De äldsta från 1900-talet! Ja, alltså från 1995! *s* Inte tittar man i 15 år gamla tidningar igen väl? Men jag snabbtittade faktiskt igenom dem allihop, för utifall där kanske kunde vara något att "spara". Ja, ni ser att jag har lite svårt ändå att komma ur det där med att spara i alla fall!

Igår fastnade jag i att jag skulle få ordning på barnens alla skolkort, som vi tidigare haft i ramar på väggen. Hade senare satt dem i plastfickor i en pärm istället, men vid min rensning hittade jag en massa stora kuvert som innehöll diverse klassfoton och småbilder av porträttfotona också. Trodde att jag varit duktig och antecknat på baksidan av alla kort, men det hade jag inte! Så det blev ett detektivarbete ibland och till slut var jag rent snurrig i huvudet ska jag säga! Fyra barn som sammanlagt gått 4 år i "lekis" och 49½ år i skolan!!!!!!!!! Jisses, det lät ju inte klokt det där, men varje barn går ju minst 13 år i skolan + förskola. Det där halva året står för att minste sonen går i 2:an i gymnasiet nu.
Jag fick ordning på allt till slut, tack vare att vi hade barnens skolkataloger kvar också! Så nu sitter minsann alla foton i ordning!

Har också varit och gratulerat min lilla mamma som fyllde 83 år häromdagen! Hon är pigg och bor i lägenhet ihop med sin sambo! Härligt eller hur?

Oj, det blev mycket text det här! Undrar om någon läser en sån massa?
Solen har lyst här två dagar och just nu visar den sig också! :o)
Hade tänkt lägga in några solfoton jag gjort vid från förra veckan, så de kommer här.


Det var den första soldagen på länge,
så vi gjorde en tur till Finjasjön.
Så härligt blått och vitt och så SOL!


Inget fika ännu


Över vägen ser vi tåget susa förbi


Isen ligger på Finjasjön.
I bakgrunden syns Lillön.


Och minsann, framför Lillön
satt det någon och pilkade!

Träd vid strandkanten





Livräddningsboj






Det var sååå härligt att se solen igen!

Ha en fin lördag
du som ev. tittar in!



9 kommentarer:

  1. Ja, guuud va man har sparat i sina dar...men vi har tagit tag i det där och kört massor av grejor till tippen...gamla fototidningar från 80-talet och Allt i hemmet en masse...trädgårdstidningar och hobbytidningar och jag vet inte allt...för att inte tala om skidor, leksaker...fast där har vi sparat lite och prylar, prylar, prylar...huga huga men nu är det rensat!!
    Skönt...det blir liksom lite mer space då.

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Ja o min guube brukar ha stora röjardagar ibland , men inte har jag fått han att slänga några gamla biltidningar inte :)
    Men en massa annat har åkt både till tippen och till Myrorna.
    Jisses så många skolår det blir när du lägger ihop det så där :)
    Förstår att du hade att göra en bra stund med den fotosorteringen !
    Kul att din mamma är pigg o kry :)
    Jag jobbar ju i hemtjänsten o det finns många som är betydligt yngre än så o behöver mycket hjälp.
    Visst är det härligt med solen !
    Jag har oxå haft lite extra energi idag o plockat ihop en hel del källsorteringsgrejer som ska till tippen imorgon o ett par maskiner tvätt har oxå snurrat :)
    Fortsatt trevlig lördag kväll !

    SvaraRadera
  3. Den förvirrade igen :)
    Glömde ju att skriva att det var fina soliga foton du tagit !

    SvaraRadera
  4. Javisst er det herlig med sol, og man bare bobler over av energi! Nydelige bilder du har her, jeg likte så godt det med isfiskeren. Ha en fortsatt fin og forhåpentligvis solig helg!

    SvaraRadera
  5. Härligt att få se några fina bilder i solsken! Här mest grått dag efter dag...

    SvaraRadera
  6. Vad jag känner igen mig i det du skriver... Man blir genst på bättre humör när solen skiner och energin börjar bubbla i en, och oftast får man en massa saker gjorda. Att samla på sig bra-ha-saker är du inte heller ensam om. Men jag har faktist sorterat bort mycket sådant, och gör mina små räder i skåp, lådor och garderoben emellanåt. Snart är det dags att gå igenom garderoben igen. Det finns mycket i den som aldrig används :)

    Härliga och superfina bilder från din soliga fototur förra veckan. Här har solen lyst upp tillvaron ett par dagar denna veckan, och jag har verkligen njutit då jag varit ute på mina dagliga fototurer.

    Ha de gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Man blir en helt annan människa när solen kommer fram ..man får så himla mycket energi som du skrev också :)Här har vi inte haft sol idag ...men jag är ju givmild och har lånat ut den till dig idag så du också fick se lite av den :)
    härliga underbara vackra bilder från dig här
    kram :)

    SvaraRadera
  8. Har din energi tagit slut nu eller ;)
    Här fick vi bara se lite av solen idag .men det var ganska gott ute ändå :)
    kram :)

    SvaraRadera
  9. Nydelige bilder- også her. Og javisst Sol= Energi = Sant!! ;) Det merket vi i dag! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...