Sidor

lördag 1 januari 2011

God fortsättning på det nya året...

...säger man ju idag om man är artig! Och det är man ju!  :) Det är trevligt med artiga människor, tycker jag!
Jag skulle bli väldigt glad om de, som besöker mig regelbundet, ville skriva några ord till mig någon gång!
(Då menar jag så klart inte er som redan gör det!)
Jag kan inte riktigt förstå det där med att följa bloggar i smyg. Vad beror det på? Är man sanslöst blyg, eller bara otroligt nyfiken, eller vad? Tror man att man ska få reda på några smaskiga privata nyheter, eller? Hade en här tidigare som besökte mig så många gånger som 4-5 per dag, utan att skriva något till mig!
Jag visste vem det var, eftersom personen hade skrivit någon kommentar tidigare, men ett sådant "följande" tycker jag mer liknar förföljelse! Och det är faktiskt lite obehagligt!

Till annat nu:
Kul att skriva 01-01-11 eller? Man kan nog bli lite vimsig av det tror jag!
Kanske 11-01-01 är bättre? Hmm...

På vår uteplats där jag skottat upp en stor snöhög,
kom maken igår på att han skulle sätta en marschall.
Det var ju nyårsafton. Vädret slog om och det blev
småregnigt och började ta i att blåsa rätt rejält också.



Här lyser det på min snöhög
(Inga proffsbilder,
men så är jag ju inget proffs heller!)



Efter ett tag fick vi alltså vår egen lilla vulkan,
eller en jättesnölykta kanske?



Det lyste fint i snöhögen!



Efter några timmar har marschallen grävt sig ganska långt ner i min hög!
Nu trodde kanske någon att jag skulle berätta att det
tagit fyr ordentligt och börjat brinna i något som det inte
skulle brinna i, men tji fick ni! :)
Marschallen slocknade av sig själv eller av
regn eller blåst i sin lilla krater,
innan tolvslaget denna nyårsafton 2010! :)

1 kommentar:

  1. Vilken läcker vulkan ni fick till med hjälp av marschallen :)
    Det började inte regna förrän efter tolvslaget i Köpenhamn , vilket vi tackade för :)
    Många raketer i den danska huvudstaden må du tro !!!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...