Sidor

fredag 14 januari 2011

SOLEN såg jag igår :o) :o) :o) :o)

Var fullt upp igår och så GLAD man blir för en vacker vinterdag med SOL!!!! (nåja, halva dagen då!)
Trots att tandläkaren efter undersökning, hittade ett litet hål, så jag får dit igen! :(  Det är dyrt att öppna munnen där, kostar minst 740 kronor varje gång! *suck*

Men det där var glömt så fort jag kom ut därifrån... :o)

Kikade in på en mysig bakgård
och det såg så skönt ut!


Kan inte säga att stadens fåglar kvittrade precis,
men här satt en hel hög på en tv-antenn i solskenet!



Hmm, där i huset sitter de och bestämmer över
oss kommuninvånare! Stadshuset som bara är
snyggt på hösten när det bäddas in av knallrött vildvin!


Inte bara fåglarna  och kommungubbarna
sitter högt upp!
Utan här var det arbete på hög höjd också!
Jo, ni ser rätt...



Arbetet på taket utfördes - i kortärmat!!!
Det var -3 grader när jag gav mig iväg!




Mot himlen syns korset..
...på den här kyrkan,
där man fullt och fast tror på att världen går under
- nästa år! Det står till och med i bibeln, säger man!


Egen parkering har de också,
där man alltså inte får ställa sig om
man ska till tandläkaren!




Jag fångar i flykten Sven-Ingvar Johansson konstverk
som står i Stadsparken.
Han har sågat ut detta med motorsåg
ur en sjuk alm!
Fler av hans konstverk i vår hembygdspark
finns på min hemsida. De är värda att ses! ;)



Lite positivt för stunden!
Återkommer kanske med mer senare?

Och kom ihåg,
jag blir glad för kommentarer!
Vet att jag har en hel del återbesök att göra
på era bloggar, men jag kommer... ska bara...
Kanske bäst att önska er en trevlig fredag redan,
ifall jag inte hinner!

6 kommentarer:

  1. En hyggelig bilderunde du tok meg med på nå!
    Takker for det!
    Ønsker deg en varm fredda'..

    SvaraRadera
  2. Så himla gott med sol och att du fick besök av den :) det gör ju att man blir mycket piggare och så himla mycket mer positiv :)
    Det var jätte mysiga bilder du tog oss med på genom din tur och ja .. jag tänkte precis så .. KORTÄRMAT ? hur många grader hade ni då ;) men det gav en smak av vår i alla fall :)
    kramizz :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga och fina bilder du fick i solskenet igår.
    Den där sotaren måste vara varmblodig :) De små pippisarna fryser, men ser ändå ut att ha det rätt så mysigt där på sin antenn.
    Konstverket det gillar jag. Tänkte direkt på en uggla som kikar fram mellan grenarna.
    Blir ganska så avis på dig som har haft besök av solen :))
    Ha en fin kväll!
    Kramisar Maria

    SvaraRadera
  4. Härliga soliga bilder, sotarn måste fått solsting! Ha en go helg! önskar Torprosen

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder i SOL! Fler sådana tack...
    Ha en fin helg! /SA

    SvaraRadera
  6. Morning! Sol är en bristvara här! Kan se den genom fönstret på jobbet men när jag väl kommit hem så försvinner den! Har njutit av dina soliga foton istället! Och av den badande blåmesen!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...