Sidor

torsdag 6 januari 2011

Sjuk pilfink?

Jag fick syn på den i förrgår, när den mest gick under vår paradisbuske och åt av fröna som de andra
fåglarna sprätt ner. Stjärtfjädrarna såg så konstiga ut! De spretade liksom åt alla håll och kanter, även ena vingen såg lite konstig ut. Men sen flög den i alla fall upp i busken, så flyga kunde den.

Bilden är inget bra precis,
för det var grått och trist väder.


Igår fick jag återigen syn på den
och stjärtfjädrarna såg fortfarande lika konstiga ut!
Som om de var fastfrusna i ett läge??




Här sitter den i forsythian och nog ser den märklig ut, eller?
Den kniper nog med ögat här, men jag tycker det är
något som inte stämmer med den.
Någon fågelkännare som vet om den drabbats av något?


5 kommentarer:

  1. Huff da, stakkart liten, kanskje den har vært i slosskamp. Jeg kan ikke noe særlig om fugler, men jeg syntes den ser litt merklig ut jeg også. Håper den kommer seg fort igjen, det er nok ikke lett å være syk i tilleg til den kalde vinteren.

    SvaraRadera
  2. Jadu...den där ser ju inte riktigt frisk ut...har ingen aning om vad det kan vara...

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Huffda, så skadet ut, ja!
    Kanskje den har vært i nærkontakt med åpen ild? Ikke lenge siden nyttårsaften...
    Gode dokumentasjonsbilder!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    SvaraRadera
  4. ojoj stackars pilfink .. jag blir så himla ledsen när man ser sånt för man kan inte göra något för att hjälpa dom.
    Jag har kollat på dina inlägg längre ner och kors i taket .. vilka bilder du har fått på älgarna .. helt otroliga fina . det var så roligt att sitta och titta på dom :)

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla pilfinken, den ser verkligen inte ut att må bra. Vad som är fel eller vad den kan ha råkat ut för har jag ingen aning om.
    Kanske den har råkat ut för en katt eller nåt annat djur som försökt fånga den...
    Vi får hoppas att den tillfrisknar, men det är väl knappast troligt i denna väderlek som vi har.
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...