Sidor

tisdag 11 januari 2011

Trist, tråkigt...

...tröttsamt, trögt, tröstlöst, träligt - det är väl några ord som beskriver dessa gråa ishalkiga dagar i januari 2011.

Jag lägger in några foton jag haft tidigare här i bloggen som tröst! Till mig och kanske till någon mer, som känner som jag gör idag!

Blomfluga i tagetes på min trappa


Samma här


Amiral på rosenskära


Badande blåmes i vatten och solsken :o)


Känner mig lite som den här trötta nyckelpigan
jag hittade när jag skulle slänga sopor 24/10-2010

Till sist vill jag säga TACK till er som
skriver kommentarer vid era besök!
De kan förgylla ens dag, tänk på det,
ni som aldrig skriver något!
Bye for now! :o)


9 kommentarer:

  1. Tack för dessa underbara färgklickar :)
    Smälte som smör i solsken när jag fick se bilden på den badabde blåmesen. Han/hon är ju hur sööööööt som helst :)

    Jag tycker det är lika trist som du, och inte är det lätt att finna motiv till min 365-blogg, för det finns ju knappt nån färg nånstans, och ljuset är inte heller det bästa. Men jag får göra mitt bästa :) Ska snart ge mig ut på jakt efter dagens motiv.

    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Deilig å se disse "varme" bildene hos deg. Ok vær her og jeg vet at det enda er lenge igjen til våren....
    Ha en flott kveld!!

    SvaraRadera
  3. Jo du visst känns det tråkigt o trist med ishalka o mulet o grått väder :(
    Då är det tur att man kan kika i sitt o andras bildarkiv :)

    SvaraRadera
  4. Vakre sommerbilder, så herlig med den badende blåmeisen!
    Jeg fant ut i dag at vi har jo ikke kommet til midten av januar engang, vinteren syntes å ha vart evig :-)

    SvaraRadera
  5. MMMMMMM underbara bilder :) men nu blir ju min längtan ännu större efter att ha sett dom :)
    Men men vi är en dag till närmare våren nu och det skall visst inte bli lika kallt igen .. säger de .. vi får se hur det blir med det :)
    kramizz :)

    SvaraRadera
  6. Håller med dig om allt det uschliga. En klar favorit av dina bilder blev den badande blåmesen, men alla är jättefina. /Urban

    SvaraRadera
  7. Hej igen :)
    UPP med hakan det är snart vår :) bara runt 60 dager kvar och man kan också säga .. efter två löningar till då är det vår ;)
    kram :)

    SvaraRadera
  8. Hallå...upp med hakan...inte långt kvar nu...det kunde vara november...värsta månaden för mig men nu är vi på rätt sida...och det är inte långt kvar nu till vårens alla begivenheter! :-) :-) Fina bilder, riktiga sommarfärgklickar!!
    Bild två särskilt med "vingfladdret"! Snyggt!

    Steffe

    SvaraRadera
  9. Så koselig at du har vært innom, og lagt igjen en hyggelig kommentar!

    Så fin blog du har, med masse herlige bilder! Blåmeisen som bader var litt av et blinksudd :)

    Blir gøy å følge med videre her hos deg :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...