Sidor

tisdag 18 januari 2011

Bilder från igår...

Efter både regn och minst fem plusgrader, har det tagit rejält på all snön hos oss!
Gjorde några fynd igår... :o)

Det som göms i snö,
kommer upp i tö!
Rester från nyårsfirande kanske?


Okänt sjömonster?



"Fniss"
Nej, men det var ju mitt favoritfotoobjekt från i höstas,
som börjat tina fram igen.
Det är
fortfarande is runt om kastanjeskalet!



Sen hittade jag ett annat halvt kastanjeskal.
Även detta ett favvo-objekt,
"båt på hav".


Hmm, skummande våg?
Genom att flytta kameran lite, lite grann,
kan man få väldigt olika effekter.
Här kom några träd med i speglingen.




Här blev det visst en riktig skogstjärn!
Men det där skummet undrar jag över?






Vattendroppar på ett äpple?
Eller kanske en bil?







Kanske inte så svårt att gissa att det var:
en kastanj!
Hoppas den aktar sig för hajen
där t h i bakgrunden!!

Ja, ni ser, det behövs inte så mycket för
att roa mig en gråtråkig måndag! :o)

Mina bilders ursprung, i detta inlägg,
(fast inte flaskan förstås!)
kommer från dessa gamla kanstajeträden
som står i snö, is och vatten för tillfället!
Ha en fin tisdag,
du som ev. tittar in!
Tack till dig som kommenterar! :o)

7 kommentarer:

  1. Så kjedelig når snøen regner bort, det skjer ikke for ofte her i disse månedene :-) "Båt på hav" ble riktig lekre bilder, flotte speilinger er det i det også. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara foton på kastanjerna. Det är så snyggt med vattenspeglingar. Och vatten börjar det bli gott om i trädgårdar och på gatorna. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  3. Jag trodde det var ett äpple först ;)
    Och vilket underbart monster du har hittat :) tänk att man kan få så bra bilder och så fint med en så enkel sak :)
    Härliga bilder .. som ändå kan ge lite vår tanker .. även om det är grått och mulet :)
    kramizz :)

    SvaraRadera
  4. Kjempeflott bildeserie dette!
    Det skal bare fantasi for å se mulighetene og finne nye motiv! (har noen vannbilder som kommer ut snart)
    Ha en fin tirsdagskveld!

    SvaraRadera
  5. Kul bildserie! :-)
    Snyggt fotat också!

    Steffe

    SvaraRadera
  6. Morning! Fniss...ditt sätt att roa dig en måndag gillar jag skarpt! Och dina foton med!!!

    Hm...jag o blommor...den ledsna amaryllisen säger väl allt!?
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  7. Jag var här inne igår och tittade på dessa fina bilder, men hann inte kommentera då. De är alldeles underbara allihop. Såååå fina speglingar och de härliga vattendropparna.
    Snyggt komp har de också.
    Kramisar Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...