Sidor

lördag 8 januari 2011

Trettondagen i torsdags...

...innebar ju en förbaskad massa ny snö igen! Så både maken och jag var ute och skottade.
Han tar framsidan och på gatan utmed tomten och kastar in snön i vår egen trädgård. Det är en smal villagata utan trottoarer, så det är rätt bra att ha fritt utanför ifall man får gäster och ett måste för tidningsbärarna och postbilen. Inte alla tänker likadant, hmm, utan bygger upp snöberg utmed slutet av sina tomter, som de sen tror att plogbilen ska ta! Men det gör den inte! Den kör bara runt om, och bergen växer!

Jag brukar bland annat, gräva fram en gång till vår baksida så vi kommer åt att fylla på fågelmatarna i paradisbusken. Vi bor i kedjehus, så vi kan inte gå runt om hela vårt hus.

Gången ut till brevlådan.
Det vita i bakgrunden är alltså gatan,
som plogbilen ännu inte plogat.
Det är ingen hög prioritet på villagator nu för tiden,
det får komma 1 dm snö utan att det plogas.



Snöhögen bak vårt garage/förråd är fortfarande stor efter att
maken och sonen skottat på taket.



Min uppskottade gång till baksidan.


Men det bar sig inte bättre än att jag faktiskt halkade
på en isfläck, som inte syntes under all den nya snön,
och jag föll handlöst med snöskyffeln i handen!



Men jag hade tur i oturen!




Jag hamnade nämligen rakt i den stooora snöhögen,
så det blev ett mjuuukt fall! :)

1 kommentar:

  1. men snälla du ramlade du men som du skrev .. så var det ju tur du hamnade i en snöhög ;)
    Det ser ju precis som hos mig på de bilder du visar hos dig här :) men just nu har vi nästan på nollan så nu kan det kanske bli lite regn i stället för snö .. men jisses .. halkigt .. halkigt.. så man vågar knappt gå ut för dörren ju :)
    kramizz :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...