Sidor

onsdag 2 februari 2011

Grått, grått...

...var det igår och det ser precis likadant ut idag! Någon plusgrad och lite regn i luften är det nu.
Igår stod jag och fotograferade...kastanjer...igen! Kan inte låta bli när de ligger så fint framför mig!
Och just nu börjar allt fler att titta fram ur snöhögarna som smälter bort också.

Men visst blir de fina på bild?
Jag får kanske samla på mig några olika
varianter och ta med mig hem? Annars kanske

jag
rätt vad det är kommer att sakna dem?


I alla fall så stod jag där och hade kameran inställd
på macrofotografering,
när jag tyckte jag såg något i ögonvrån.
Jag vet inte vem som blev mest överraskad,
jag eller...


...den lilla musen som kilade längs huset
och sen tog skydd här vid snökanten
och ett uppstickande galler (t h). :o)

Sen försvann den dit den kommit ifrån,
MEN en stund senare
kom den tillbaks för
den hade
tydligen inte fått uträttat sitt ärende!

Jag var inte riktigt beredd med kameran,
så bilden blev inte bra, men jag vill
ändå visa den!



Musen skulle ju hämta sig en kastanj
och här kom den med den i munnen! :o)


Sista bilden på den,
där den for förbi i full fart...

...behövde jag absolut inte lägga någon
extra rörelseoskärpa på! :o)
Faktiskt första gången jag fotat
en liten mus ute i det fria!
Läste om skogsmöss på nätet och fick reda på
att de måste upp ibland från sitt underjordiska bo
under vintern för att fylla på sitt förråd av mat,
men att de även springer under
snön hela vintern igenom.

Ny månad redan?
Jippi, då har vi ju klarat av januari!

Ha en skön onsdag,
du som ev. tittar in!

9 kommentarer:

  1. Det første bildet ble jo bare lekkert!

    Og bildene av musa var kjempemorsomme de også, særlig det panorerte der hun løper avgårde med kastanjen. Stilig!

    SvaraRadera
  2. Prachtig deze eerste opname....erg goed gedaan.

    groetjes uit Nederland, Joop

    SvaraRadera
  3. Gillar din bild på kastanjen jättemycket!
    Den lilla musen var då för söt. Kul att du lyckades fånga den med kameran :)
    Här lyser solen från en klarblå himmel idag, och jag ska alldeles strax ge mig ut på jakt efter motiv till min trettiotredje bild till 365-bloggen :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Næh så søt den er, den lille musen :-) Og jammen fikk den med seg middag for flere dager der skulle jeg tro :-)
    Bare fortsett å ta kastanjebilder du, de er jo så lekre!
    Jepp, nå er den verste måneden over, snart kommer våren hos dere :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken söt liten mus du lyckats fånga på bild !
    Vilken fart den hade iväg med Kastanjen :)
    Grått o trist väder här med både igår o idag :(
    Fortsatt trevlig onsdag :)

    SvaraRadera
  6. Kastanjebildet er helt knall!
    Siste bilde av musa med kastanjen i munnen som springer som en gal for å komme i skjul er jo helt rått bra! Er er det action for alle penga...

    SvaraRadera
  7. Men vilka härliga underbara bilder du har här idag ..den första ..den är ju så himla vacker :) och bilderna på musen .. ja .. jag satt och skrattade när jag tittade på dom :)
    kram :)

    SvaraRadera
  8. Næimen...Pia!! En MUS!! Så herlig at du var der til rett til og rett sted!! Jeg kan se at musa er veldig redd, da den har utstående øyne! Så herlig at du fikk se den på vei fra butikken sin!! Ferdigshoppet mat, en deilig kastanje, hehe.. Nydelig nydelig Pia!! Jeg elsker den i fart også, artig!!!! =D

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  9. Og jeg glemte helt å si---- for en søøøøt mus!! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...