Sidor

tisdag 15 februari 2011

Pilfink igen

Nu är det cirka en månad sedan jag skrev om en pilfink
som jag trodde var sjuk på något sätt.
Den 4 februari såg jag den här akrobaten i vår paradisbuske!
Kolla stilen den har!


Här äter den för fullt av talgbollarna.



Men ser ni ögat?
Dagen var tydligen regnig och grå och
därför ingen vidare skärpa i bilderna.



Aj, aj, aj,
det ser ju absolut inte bra ut det där!



Den här ser betydligt friskare ut!
För det är väl en pilfink det med?!
Eller?
Ska kanske tillägga att de fyra första bilderna
är på den "sjuka" pilfinken. Ibland förstår man
av kommentarer att man nog varit lite otydlig
med att förklara sig. Det är alltså bara sista
bilden som är en annan fågel.


De här bilderna hade jag lagt ut i mitt Picasaalbum.
För ibland är det bra att ha något till hands,
när man får tillfälle till att göra ett inlägg.

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

  1. Stackars lilla pippin. Undra vad som hänt??? Hoppas den inte har ont...
    Gillar bilden på akrobaten, han/hon är ju hur söt som helst.
    Jag har också fotat en pippi idag, den blev dagens bild på 365-bloggen :)

    De svartvita bilderna i dagens blogg var ganska så fattiga på färg redan innan jag konverterade dom till svartvitt :) Gillar att konvertera till svartvitt ibland när jag tycker att bilderna skulle göra sig bättre så än i färg :) Det är kul att mixtra lite i PSE.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Ush jag mår dåligt när jag ser sånt ...
    Det var en Nötväcka den andra fågel .. jag kallar den Bandidos ;)
    Ja man är ju så innerlig trött på vintern nu .. och speciellt för att det är så förbaskat kallt..
    om det hade varit runt nollan .. då hade det väl gått an ..men när man ligger runt 10 minus eller däröver .. då är det för mycket :)
    kramizz :D

    SvaraRadera
  3. Well done Pia.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  4. Trist når en ser småfugler med skader. Men, så lenge den får i seg mat, går det bra til slutt!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  5. Så flotte bilder, men synes veldig synd på på den enøyde. Håper den ikke har vondt..

    SvaraRadera
  6. Huff ja, den har tydeligvis et ødelagt øye. Men siden den nå har kommet igjen, lever den tydeligvis bra med skaden - vi får håpe den blir helt bra igjen stakkars liten!
    Så kos med blder av småfuglene. Jeg mater også i hagen, og frem til midten av januar var det haugevis av de på matbrettet. Så kjøpte jeg meg telezoom, og to dager før den ble hentet forsvant mesteparten av fuglene... Ikke vet jeg hva som skjedde :-) Håper de snart kommer igjen, forrige vår var det massevis av forskjellige fuglesorter her, hadde jo vært gøy å ta bilde av de da :-)

    SvaraRadera
  7. Vakre bilder av pilfinken.. men hva er det med øyet hos den ene?? :/ Du har fått dem så nære, virkelig flott! :)

    Klem! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...