Sidor

lördag 26 februari 2011

Missade en - hök!

Jo, i Min trädgård! Attans också! Jag satt vid datorn och såg en hök, vilken sort är jag osäker på, men en hök var det! Kände allt igen den, från mina webbvänners fina bilder på sådana! :)
Min kamera var i andra änden av huset och när jag väl hunnit hämta den, var höken borta. Den landade på ett plank mellan vår tomt och grannens.

Inte många fåglar syns nuförtiden, kan det vara hökens fel? Nej, det tror jag väl inte, även om den inte är snäll mot småfåglarna.

Några fåglar har jag ändå sett, lite då och då, kommer det någon enstaka i alla fall.

Inte så värst bra bild, men talgoxen ser lite kul ut
eftersom den spetsat ett solrosfrö PÅ näbben!
Fotade den i paradisbusken och där är såååå
många grenar i vägen, stora som små!


Här satt en skata på ett tak, två hus bort ungefär.
Konstigt, men huvudet sitter ju på fel håll! :o)





Koltrasten höll till under vår paradisbuske för
ett par veckor sedan. Här blänger den på mig!
Undrar om den verkligen ser mig genom fönstret?





Burrar upp sig.
Det gröna från den kommande primulan
speglar sig i bröstet på den.






Den får visa upp sig i profil också...






...innan jag ägnar resten av inlägget åt...
...favvofågeln nr. 1: blåmesen!
De sitter ofta i skydd av paradisbuskens
grenar och då är det inte lätt att fota dem.
Men ibland flyger de högt upp och DÅ
blir de så fina så, speciellt i solens sken!





Spanar och spejar




Vänder och vrider sig om





Ja, de är för söta, de små liven!




Bilden blev lite kornig,
men vad då,
den får vara med ändå!



Ha en trevlig lördag,
du som ev. tittar in!
Och tack till er som kommenterar! :o)


8 kommentarer:

  1. Vilka fina fågelbilder du har fotat. Mästerligt. Ha en härlig kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på dina fåglar :)
    Jag kan tala om att jag missade inte höken idag och den missade inte heller .. så nu är den mätt och belåten.
    Det är många som matar fåglar ..som får sparvhöken på besök.
    ha en fin lördags kväll nu
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder også i kveld!
    Fru svarttrost var jo spesielt flott da, hun mangler det gule nebbet som hannen har!
    Blåmeisa er jo altid en spreking!
    Kjøttmeisa var stilig med mat-i-munnen og skjæra (sjura som vi kaller den her) er en vanskelig fugl å knipse!
    Ha en fortsatt flott kveld!

    SvaraRadera
  4. Åh nei så kjedelig. Så gøy det hadde vært med haukebilde. Men slik er det jo innimellom, man kan ikke ha kamera hengende rundt halsen hele døynet :-) Men du har jo masse fine fugler til ertatning da, kjempefine bilder! Nå håper jeg alt stresset er over og at jeg har tid til både min og deres blogger igjen :-) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Underbara fågelbilder,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Oi- er det hauk hos deg også! (Var akkurat og leste Mimmis innlegg..) Får håpe den lar dine fugler i fred.. jo, kanskje er det nettopp hauken de småfuglene har oppdaget..og derfor ikke kommer..

    Men for noen skjønne bilder du har fått tatt!! :)

    Haha- skjæra har hodet på feil side.. ;D Men kanskje er det hauken den skuer etter??

    Jeg tror såvisst at det er deg svarttrosten ser! ;) Jeg hadde samme feeling da en rødstrupe satt på balkongen.. den liksom satt og SÅ på meg, iakttog meg, der jeg sto inne.. ja, det er jeg SIKKER på..!! ;)

    Min favoritt hos deg i dag ble absolutt blåmeisen!! Den er så nydelig, og så fine bilder du har tatt på den!! :)

    Godnattklem fra meg! :)

    SvaraRadera
  7. Idag såg jag ingen hök tack och lov ..det får räcka med det jag fick se igår :)
    här får man tydligen vänta tills på torsdag på solen ..men då har det väl ändrat sig och då blir det väl 10 minus och full snöstorm ;)
    hör så positiv jag är ;)
    kram :)

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder på pippisarna!
    De små blåmesarna är såååå sööööta. Har än inte lyckats med att få nån bild på en sådan, fast jag har gått om dom runt huset där jag bor.
    Fångade en Fru Domherre på bild idag. Hon fick bli min dagens bild på 365-bloggen :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...