Sidor

fredag 4 februari 2011

Tulpaner? Nej...

...några sådana blev det inte denna helgen heller! Har tänkt flera gånger att jag skulle köpa, men priset avskräcker mig lite. Jag tycker det är lite dyrt med 50 kr för en bukett som kastas efter en vecka.
Sen räcker det nästan med att titta in alla andras bloggar för att få tulpanbegäret tillgodosett!

Men om man nu är och handlar och de just precis då råkar fylla på med 2-stänglade orkidéer för 79 kr, DÅ måste jag ju kolla om det råkar finnas någon med ett mönster eller färg, som jag inte redan har!
DET var just vad som hände vid förra veckans handlande på stormarknaden! Och jag kunde inte låta bli,
att fastna för den här som jag tycker ser lite rolig ut, som om någon skvätt lite färg på den!

Den var lite kul, tyckte jag! :o)




En inte riktigt utslagen blomma



Skarpt gul i mitten




Lite närmre

Denna brudorkidén blev den 17:e i min samling!

Min venussko kommer snaaaaart till att slå ut!
Man får ha stort tåååååålamod med sådana!

Vill önska alla trevliga bloggvänner
en härlig fredagskväll
och kanske
bäst att säga trevlig helg också! :o)


12 kommentarer:

  1. Så fin den er, riktig vakker og spesiell i fargene! Tulipaner og valmuer er mine favorittblomster, så her i huset finnes tulipaner ofte. At de ikke står mer enn en uke får ikke hjelpe, blomster med jord står ikke særlig mye lenger her hos meg heller :-) Jeg glemmer å vanne :-) Ha en trivlig helg!

    SvaraRadera
  2. Nice macro pictures,
    well done Pia.

    have a nice weekend,

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. Jag köpte faktiskt en bukett Tulpaner idag för 39 kr = börjar bli rätt pris på dom :)
    En 2-stänglad Orkidé för 79kr det hade jag inte heller kunnat mostå :)
    Jätteläcker variant med färgstänken !
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  4. Den var jätte fin och den såg lite annorlunda ut :) jätte fina bilder på den :)
    Jag tittade också på tulpaner ..men jag tyckte också de var för dyra här så de fick stå kvar i affären :)
    ha en fin kväll
    kram :)

    SvaraRadera
  5. Flott orkidebilde dette!
    Skal knipse hos min søster snart...
    Ønsker deg en flott fredda'!

    SvaraRadera
  6. Morning! Köpte en för 79:- jag med...till dottern! Men en sån som du köpte hittade jag inte...blev en vit till henne.
    Härliga foton hos dig, både från sjön med flygfäna och dom på musen!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  7. Å, så fin och prickig! Jag såg i en blomaffär att de sålde 4 orkideer för 100kr..utblommade visserligen, men de var stora och fina. Men, men, jag köpte inga, lite svårt att få hem på cykeln...nästa vecka ska jag kolla på sticklingar, då kommer de i blomaffärerna! :)

    SvaraRadera
  8. Vi har inte heller köpt några tulpaner ännu men det blir säkert snart. Det är helt fantastiskt vad dom kan få fram för mönster på blommor. Denna orkidé är helt underbar.

    Svar:
    Blomkrabbspindlar kan vara helt vita.

    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. Så trevlig din prickiga orkidè ,så många du har i din samling ,det råkade sig att jag har en på min blogg idag också ,ha en trevlig helg,Nette

    SvaraRadera
  10. Nydelig blomst denne Orchideen!! Sensuell! :) Men må bare innrømme at jeg er dårlig på å kjøpe de, selv om jeg synes de er vakre! :)

    SvaraRadera
  11. Vilken fin orchideé du har köpt, och så fina bilder du tagit på den då ni kom hem.
    Jag har inte heller köpt några tulpaner än, för jag tycker också att de är lite väl dyra...
    Ha de gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  12. Underbar färgsättning! Fina foton!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...