Sidor

lördag 12 februari 2011

Solsken idag...

...och det är ju så härligt! Någon som såg att jag hade vårräfsat i trädgården i onsdags, undrade om den var alldeles snötäckt nu igen? Men faktiskt så fick vi här i norra Skåne mer regn än snö, när ni andra blev insnöade i veckan! Det regnade i torsdags och även igår förmiddag, men sen övergick det till snöblandat och på kvällen frös det till, ingen bra kombination!

Så här bart var det igår när regnet började bli snöblandat
och ja, talgbollarna hänger där till ingen nytta!



Vid 23-tiden igår såg jag månen och det var ett tag sedan!
Ville inte gå ut och frysa så jag tog bilden genom fönstret! :o)
Hade ju blivit minusgrader igen!





Tidigt i morse hade vi -9,2 grader
och så här lite snö blev det av gårdagens snöande!
Denna primulan växer där jag vårräfsade i onsdags.
Det är under vår paradisbuske, som vi har fågelmatarna i.



Där finns även dessa som vill upp!
Bilden är inte så bra, tog den bara genom fönstret
på håll idag. Skugga är där också.
Är lite osäker på vad det är?
Det kan vara julhyacinter jag grävt ner här kanske?



På vår framsida är det soligare och där
såg julrosen ut så här idag!


Lilla fågeldammen är återigen igenfrusen.




Har så svårt för att slänga blommor som växer!
Mina julstjärnor har fått flytta in i sovrummet
men snart får jag nog ändå... kasta dem!
Den högra har börjat växa ur den där "hämningen"
eller vad det heter, och nya friska gröna blad syns nu.




Fast på köksbordet finns nästan alltid något experiment.
Får väl återkomma till det någon gång... :o)





Fåglar är det ont om hos oss nu,
men i tisdags återsåg jag koltrasten!
Ja just det, det var precis efter stormen.




En talgoxe satt också en stund i paradisbusken.





Och blåmesen ville tydligen smaka på det gamla äpplet
som ingen rörde när det sattes ut friskt och fräscht!





Jag tror blåmesen är min favoritfågel faktiskt,
så den får vara med på en bild till!



Oj, det blev visst en massa bilder här idag!

Ha en trevlig helg!
Och tack igen till er som kommenterar
mina inlägg och bilder!
:o)


10 kommentarer:

  1. Så flotte og vårlige bilder du har tatt i dag! Våknet til blå himmel her også, men gradestokken viste -31!!! Ikke koselig å være ute da...

    Månebildet ditt synes jeg var utrolig flott, og enda har du tatt det gjennom vinduet!!..imponert!

    Ellers så har vi samme favorittfugl ser jeg :)

    Ha en koselig lørdagskveld...

    SvaraRadera
  2. Du legger ut mange flotte bilder i dag! Liker det!
    Her er det -18, blå himmel og sol...
    Ønsker deg en flott lørdagskveld!

    (Et tips: Det grønne nettet rundt "meisebollene" kan skade nebbet til småfuglene. Plasten blir for hard i kulde! Ta av nettet og sett "bollen" på en spiker)

    SvaraRadera
  3. Det gör inget .. det är jätte roligt att få se på dina bilder så försätt gärna med att lägga ut MÅNGA :) Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du hade i de glas på bordet :D
    här har vi så mycket snö att jag inte vet vart man skall ta vägen snart :)
    ha en fin lördag kväll nu
    kram :)

    SvaraRadera
  4. Seriously beautiful photos!

    First time here.
    Wishing you a great weekend!

    Betty

    SvaraRadera
  5. Så många fina bilder o sååå frostiga här är också kallt -20 grader ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Så många och sååå fina bilder.
    Jag får nog hålla med om att blåmesen är en liten favorit hos mig också. Tycker den är så himla söt och gullig. Än har jag inte haft den äran att få nån bild på den :)
    Ha en fin kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvligt vackra bilder. Jag njuter och lite extra när jag ser vårtecknen du fotat. Det finns hopp även om vintern verkar hålla ett järngrepp just nu. Vaknade med -18 imorse..brrr
    Ha en mysig söndag!
    Kramar maria

    SvaraRadera
  8. Takk for dine hyggelige kommentarer :) Joda, - 30 er ganske utrivelig, og en må kle seg veldig godt om en skal ut. Er ganske vanlig at temperaturen kan synke ned mot både 30 og 40 minus her om vinteren. Rekorden er under -50...Da er det virkelig kaldt. Kaldeste jeg selv har opplevd er - 46..:))))

    SvaraRadera
  9. Jag skulle gärna vilja ha lite mindre minus ute ..men det skall bli ännu kallare här under veckan .. så då kan man nog inte komma ut ... om man går ut .. så blir det nog en väldigt kort och snabb promenad ;)
    kramizz :)

    SvaraRadera
  10. Åååååååå så mange vakre fuglebilder!!!! Blåmeisen er også min favoritt.. men jeg har et hjerte for spettmeisen også.. :) og for ikke å glemme den vakre rødstrupen..! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...