Sidor

söndag 20 februari 2011

Fullmåne igår...

...och solen lyste på oss från en blå himmel under dagen och så gör den även idag. :o)

Sent igår kväll såg jag fullmånen! Förra månaden såg vi den under en bilfärd den 20 januari, när vi kom hem var det molnigt och så förblev det, natt efter natt. Men igår var jag ju tvungen att ut och testa att fota den igen! Det är ju så fascinerande!

Klockan 22.40



Klockan 23.40



Klockan 00.20 (20/2-11)
Mina månbilder har jag tagit på fri hand.
Jag håller andan när jag trycker av! :o)


Förra lördagen var vi nere vid Finjasjön på en tur.
Hade läst i tidningen att sjön hade stigit 57 cm
på fem dagar, p g a regn och snösmältning
och att en bilväg vid båthamnen låg under vatten.

Har inte hunnit att göra vid så många bilder,
men här kommer i alla fall några stycken. :o)

Isen har släppt vid Finjasjön och
strandkanten är betydligt längre upp
än den brukar vara.




När jag zoomar in Lillön
syns tydligt det öppna vattnet.
Det mörka i framkanten och framför ön,
är fortfarande is.



Ankorna har hittat det öppna vattnet.
Tycker själv det ser ut som om de står
vid en asfalterad väg, men det är isen. :o)




Solen gled bakom moln och
speglade sig i isen.




Vackert gult!
Det som skymtar i bakgrunden
är upplagda båtar vid den lilla båthamnen.

Nej, jag tror minsann vi får ta
oss en sväng dit igen idag!

Ha en trevlig söndag!



5 kommentarer:

  1. Många vackra vinterbilder ,jag brukar också hålla andan när jag knäpper bilder känner mig som en skidskytt,,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt fina månbilder, dom säger att månen är 30% större denna månad och nästa fullmåne. Så det gäller väl att passa på nu antar jag.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Spennende månebilder.
    Hva slags linse har du brukt her? Liker disse bildene!
    Ha en flott kveld og en fin ukestart!

    SvaraRadera
  4. Gissa om jag är avis på dig nu .. att du har nästan bar mark och att isen har börjat att släppt .. här åker de med stora fordon långt ut på Vänern så det dröjer nog ett bra tag till innan man får se lite öppet vatten här igen.
    underbara fina bilder på månen har då fått också ser jag :)
    ha en riktig mysig kväll nu .. av det som är kvar av den ;)
    kram

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt vackra vinterbilder och månbilderna såååå läckra! Jag får ta och försöka fota månen nästa gång den är full :)

    Du undrade vilka skärp jag hade... Det indianinspirerade med pärlorna och de flätade, men jag har nog haft de där randiga skärpen också om jag inte minns fel :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...