Sidor

onsdag 9 februari 2011

Glad var jag idag ...(NF Macro 22)

...när solen lyste upp den gråa vardagen! +7 grader, sol och nästan all snö borta!
Hade det nu blivit någon NF Macro # 22-utmaning (var visst något mankemang med Linky tools)
så hade jag nog lagt ut min glada bild från idag!


För så här såg det (jag) ut!
Tänk vad man kan ha skoj med kastanjer! *s*



Tro det eller ej, men jag har vårrensat lite i trädgården idag!
Det som syns uppe i vänstra hörnet på min bild,
är delar av grannens snöhög på deras baksida.


Nog bäst att lägga ut bilderna nu kl. 22.50
för imorgon har vi nog snö igen, om man ska tro
TV 4-vädret som jag just såg på TV!!!
Snö och senare i veckan minusgrader igen!

God natt bloggläsare och vänner!


Tillägg torsdag.
Tack Anita för att du talade om att jag kunde
lägga mitt macro-bidrag i kommentarerna istället! :o)

14 kommentarer:

  1. Första bilden är ju helt underbar! Det blev ett stort smile när jag fick se den :D
    et måste vara härligt att kunna vårröja lite i trädgården, så du slipper stå med precis allt när det verkligen blir dags.
    Såg också på vädret förut att det ska komma en massa snö igen, och sedan en massa minusgrader. Det som har varit så skönt och härligt ute nu de två senaste dagarna.

    Mina glasögon de hämtade jag igår. Man kan nog säga att en ny värld öppnat sig. Men fy sjuttsingen vad svårt det är att ha de progressiva. Kommer att få träna stenhårt för att få kläm på det hela :) Men övning ger ju färdighet som det heter :))

    Ha en riktigt fin och bra torsdag!
    Kramisar Maria

    SvaraRadera
  2. A lot of work in the garden, becaus spring is comming....good photo Pia.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild den första .. man ler stort själv när man tittar på den :) Här dröjer det nog ett bra tag till innan man kan få se någon gräsmatta här... och idag har vi ju full snöstorm.

    SvaraRadera
  4. jag såg att du hade skrivit i det förre inlägget :) jag hade lagt upp ett nytt idag .. och JA vi har fått vit .. det de kallar snö ;) och full storm ....

    SvaraRadera
  5. Längtar också att få börja röja i trädgården. Men det är alldeles för blött. Men julrosen fick jag leta fram under de gamla löven. Det går att lägga ditt inlägg i kommentarerna när inte Mr Linky fungerar. Det vore synd om inte fler får se din fina bild. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  6. Hehe,..så oppfinnsom du er! Gøyalt bilde ble det..Og raking i februar??? Det får jeg nok aldri oppleve her jeg bor i alle fall :)

    SvaraRadera
  7. Härlig bild den första, hoppas fortfarande du har vår hos dig :-)

    SvaraRadera
  8. Ja den första bilden värmer ordentligt i snöyran. Och visst börjar man så smått att längta till våren.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  9. Första bilden var glädjande men idag och nu ikväll är det inte för roligt...det yr och blåser och vräker ner snö...usch!
    Det har säkert kommit över en dm nu...
    Men det är i alla fall februari nu så...ja, det ska väl ge sig så småningom!

    Steffe

    SvaraRadera
  10. Riktigt söt är du. Visst blir man glad när det visar + 7 på termometern. Nu fick vi snö idag igen när det var torrt och fint på vägarna. Nu hoppas jag att våren kommer snabbt även om det snöar för fullt just nu.

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt uppfriskande inlägg. Jag sitter här och småler för mig själv. Det är precis vad som behövs idag för fy vilket väder!!
    )Maria

    SvaraRadera
  12. Ja tänka vad kul man kan ha med kastanjer , det har du ju visat mer än en gång :)
    Älskar dina kastanjebilder !
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  13. Oj!! Har snøen tint helt opp og blitt borte vekk?!! Det må jeg si!! =O Det ser jo helt vårlig ut.. like før hestehoven spretter frem fra jorda liksom..

    Her har vi masse snø nå.. og i dag kom sola hit også! Herlig!!

    Solklem! :)

    SvaraRadera
  14. Haha, vilken härlig bild! Sitter här och ler stort. Tack ska du ha!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...