Sidor

måndag 21 februari 2011

Naturligt vackert...

...eller vacker natur? Det allra vackraste hittar vi nog i naturen, eller vad säger ni?
Igår sken solen så fint, så vi var tvungna att ge oss ut på en liten runda. Det blev inte Finjasjön denna gången, som jag skrev igår, utan vi körde till Hovdala slott istället. Där brukar vi ofta vara både vår, sommar och höst. Nu hade vi inte varit där sedan i början av september.

På vägen till slottet går man förbi en gammal gärdsgård
och där lyste solen så skönt på...
...den gröna mossan!
Måste stanna och fota det gröna!



Lite vårkänning får man allt!
Men skenet bedrar!
Även om Skåne är snöfritt just nu,
så är det fortfarande bitande kallt!
Har varit ca -10 grader om nätterna nu.



Vi går in på borggården och ner till Hovdalaån.
Och minsann!
Samma sten, men nu med ett alldeles nytt ishjärta! :o)
Mina andra bilder på det tog jag för två år sen
och i fjol missade vi just den här rätta tiden.
Nu var det där igen, men med betydligt mer vatten
som brusade precis under det denna gången.

Visst är naturen fantastisk!


Den här lilla stenen med sin isbadring,
ser nästan ut att sväva över vattnet.




En fisk som ska äta upp en pinne kanske.




De mest märkliga formationer kan man hitta!
Det här liknar ju mest upphängda kojuver! *fniss*



En gubbe som tittar på bubblorna
i det brusande vattnet i Hovdalaån.

Jag blir rent salig av allt vackert som
finns runt omkring mig och får nog...
...bryta här!


Tack till dig som tittar in i min blogg
och skriver en kommentar! :o)
Det uppskattas!
Ha en fin kväll!


11 kommentarer:

  1. Men kors i taket .. tänk att få se ett likadan hjärta på samma ställe en gång till .. helt otroligt underbart :)
    kanon fina bilder som du visar upp från din tur :D
    Ha 10 minus på natten .. det är väl inget ..det har vi på dagen och sen 20 på natten .. ja ja . jag vet jag skall alltid vara värst ;)
    men just angående detta .. så vill jag nog inte vara det förstås :D
    kramizz :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att du fick se ditt ishjärta igen ,tänk att min första tanke på den hängande isen var oj så många kossor.Gubben med bubblorna var även superfin,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hej Pia
    Tänk vad mycket vackert man hittar i naturen bara man ser. De flesta går bara förbi, men du som har "naturögon" ser det som många andra missar.
    Tänk det hjärtat - bara det ...!
    Ha en fin vecka,
    Lasse

    SvaraRadera
  4. Hei! Du er flink å se det fine i naturen. Så flott det ble med mosesteinen i isen, som et hjerte. Synes at alle bildene er flotte hver for seg. Ha en god vinteruke videre. Det er nå flott med vinteren da!

    SvaraRadera
  5. Flott sett! Hadde ikke trodd at det var så kaldt da jeg så bildene dine!
    Så flott med ishjertet! Fantastisk hjertestein!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  6. Såååå vavkra och underbara bilder på isen och det forsande vattnet. Härligt ljus i bilderna, och vad kul att kunna fota stenen med ishjärtat ännu en gång.
    Naturen den bjuder på sina små under hela tiden, och vå är där och förevigar dom med våra kameror :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Herlige bilder, og fullmånebildene under var utrolig fine ;)

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder på vatten och is. Sammantaget gör dina bilder att man får lite vårkänsla. Här upp syns inte endaste liten grön plätt och allt vad vatten heter är fruset. Brrrrr...

    SvaraRadera
  9. Tack för att ha varit med på din promenad. Härliga bilder på is och vatten. Ha en bra dag. Anita

    SvaraRadera
  10. Hej och godkväll på dig :)
    nu är det snart dags för mig att gå in och lägga mig i sängen och titta på tv .. ja .. jag har en tv där .. annars så kan jag inte somna sen ;)
    hoppas vi kan få någorlunda fint väder imorgon ..men det är ju försatt kallt så min snö minskar nog inget alls än :)

    SvaraRadera
  11. Morning! Helt otroligt...ett likadant hjärta igen! Såå vackert! Och dom andra formationerna är ju underbara dom också! Och allt det gröna!!! Här är det full vinter fortfarande...minus 18 idag o massor av snö...inget öppet vatten nånstans! Om så vore så är det så mycket snö ivägen så man kommer ändå inte dit...suck!
    Har läst ikapp och njutit för fulla muggar hos dig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...