Sidor

onsdag 23 februari 2011

Ni har sett det förr...(NF Macro 24)

...snö och kastanjer, menar jag! Varje vecka tror jag att nu kan jag väl inte lägga in fler kastanjebilder ändå! Men jo då, det kan jag! *fniss* Och snö vill väl ingen veta av mer, eller hur? I veckan har vi fått lite påfyllning i Skåne av den varan, inte mycket men ändå!


Håll med om att snö ÄR himla vackert
- om man tittar efter noga!



För den som inte ser VAR jag tagit bilden,
så var det så klart här! :o)

Jag tyckte lite synd om min kastanjgubbe
som blivit enögd av stormen,
så jag försåg honom med ett nytt högerröga.
Det till vänster på bilden är fortfarande fastfruset!

Fler macrobilder hittar du hos NF Macro!



Tack
till er som kommenterar
bilder
i denna utmaningen!
:o)


19 kommentarer:

  1. Snö är underbart vackert,,rena konstverk ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Visst kan du lägga in fler fina bilder på dina kastanjer och snön är så vacker i sin kristallform :)
    Min direktlänk:
    http://fotochip.blogspot.com/2011/02/langos.html

    SvaraRadera
  3. Din första bild är fantastiskt fin med sina härliga kristaller!

    SvaraRadera
  4. Vinteren er herlig. Og det første bilde ble vakkert!

    SvaraRadera
  5. Mycket fina snökristaller du fotat, vackert! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. These pictures are very good Pia,
    well done again.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  7. I så fall får jag titta jätte .. jätte ..... jätte --... jätte noga om jag skall tycka att snön är vacker nu ;)
    men du fick till en kanon fin bild och så bra att du la ditt ett öga till så han kan se normalt igen :)
    kram :D

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder kan man inte få för mycket av. Jättefina snökristaller. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  9. Snökristaller är fantastiska skapelser!
    Läckert makro!

    SvaraRadera
  10. Superläcker bild! Snön är verkligen vacker när man tittar närmare på den :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken fantasi du har...kul och härligt med naturen som formgivare till dina bilder!

    Steffe

    SvaraRadera
  12. jaha, vart tog kommentaren vägen? Dom går visst alltid på rymmen. :(

    Hur som helst, otroligt fin skärpa på snöflingorna. Snyggt även om man är trött på snö.

    SvaraRadera
  13. Hvor er det fint :) Godt fotograferet!

    SvaraRadera
  14. Inte för att man vill se mera snö nu, men den första bilden är kanon bra. Det är inte ofta som man kan sitta och räkna snöflingor.

    Härligt

    SvaraRadera
  15. hej igen! Nej det är nog inget fel på dina funktioner i bloggen. Jag vet inte om det är mitt tangentbord som strular, kanske. Det händer ofta att det bara hoppar ur mitt i ett ord så jag skriver "i luften". Och ordverifieringen får jag ofta riktigt trycka till för att cursorn ska stanna i rutan. Typiskt irriterande. :(

    SvaraRadera
  16. Varför blir jag inte förvånad över motivet ??!! :)
    Visst är det vackert med snöflingor på nära håll , men jag vill i alla fall ha VÅÅÅR NUUUU !!!

    SvaraRadera
  17. Flott bilde av snø/iskrystaller! liker det, selv om jeg lengter etter vår og varme nå...

    Er enig i at bildene blir best slik en tar dem, - ikke manipulerer etterpå! Ps er flott å bruke på raw filene for å redde et bilde, men manipulering...,nei!
    Ønsker deg og en flott gullkveld! Grattis med det!

    SvaraRadera
  18. Hei på deg og Kastanjegubben! ;) Noe sååå fenomenalt vakkert isbilde det første her! Ja og kastanjemannen er jo alltid pyntet, om han har ett eller to øyne.. ;) Ser lenger ned her skjønner du at han er enøyd på et bilde, stakkars.. men nå har han fått to igjen, så bra! :)

    Det ishjertet er helt nydelig, tenk at naturen skaper slikt.. helt utrolig!

    Gubben og boblene.. et kunstverk i seg selv, virkeilig!! =)

    Og den fullmånen, at du kan få den så skarp på frihånd?!! Du må Virkelig holde pusten!! Hvilken linse brukte du på den?

    Jeg likte også de bildene ved vannet veldig godt. Det åpne vannet mellom isen, og de fuglene som sitter der.. Sannelig godt de har et åpent vann..

    Feng Shui.. du, kan du ikke komme hit og gi meg et kurs? ;) Jeg kjente meg så godt igjen der du skriver om alt som bare "dukker opp".. jeg har også tenkt "hvor kommer alt fra..??" Nei, jeg må nok ta tak en dag jeg også.. :/

    Ser det er kaldt hos dere også. Her har det også vært minus 10 og kaldere.. ned til 15 minus.. brrr! Men så vakkert når sola skinner..

    Nå ønsker jeg deg en riktig god helg, med klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  19. Den första bilden är makalös! Beundrar hur häftig nära lyckades du ta snön :) Otroligt fint!
    Jag håller med Dig att vintern är otrolig vacker, men inte just nu, när all snön försvann hos mig för länge sen och kylan gjorde allt till "betong"... och det blåser... Brrrr
    Ha en fin helg
    Halina

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...