Sidor

söndag 6 februari 2011

Jo, det var äkta...

...ishjärtat vi fann i Hovdalaån vid Hovdala slott för två år sedan! :)
Det var en sådan där magisk dag, med sol och snö och barnen hade sportlov. Detta var innan de senaste två vintrarna när vi fått massor av snö i Skåne, men då var vi inte så "bortskämda"! *s*


Så här såg det ut den dagen vi kom till Hovdala slott
Snön låg så här krispigt på stengärdesgården,
som leder oss fram till Hovdala slott.


Här är gångbron över Hovdalaån,
där min headerbild är tagen.


Men innan vi kommit ut på bron tog jag detta kortet.
Vid min ditplacerade pil fanns detta magiska ishjärta!


Uppifrån bron såg det alltså ut så här.
Vi fick nästan titta två gånger innan
vi förstod vad det var vi såg!




Detta var en annan liknande isformation
på en annan sten i ån.



Vid åkanten fanns det iskonstverk överallt




Där var mycket vackert att se


Stort som smått




Till och med isplättar som hängde och svävade i luften.


Nu kan jag tänka att jag borde tagit ännu
fler foton denna dagen! För något sådant
som detta vet jag inte om vi någonsin råkar få
se fler gånger? Det är ju inte alltid man är
på rätt plats på rätt tid! :)

Undrar också om min besökare nr. 1000
hinner inom idag? Det är kanske inte så många
besök, men så är jag ju inte heller med i alla
fotoutmaningar som finns. Tycker nog det
är lite hämmande sånt där, för jag vill gärna
bestämma själv vad jag ska fota och visa!

Ha en trevlig kväll,
du som ev. tittar inom!
Och tack till er som kommenterar! :)


12 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än att hålla med dig .. det måste ha varit en väldig magisk dag ni var där . för jag har aldrig sett så vackra is formationer förut .. det var otroliga läckra bilder :D
    kram :)

    SvaraRadera
  2. Great photo's Pia, you did it very well.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. Hei,
    dette var nydelige bilder av magiske isformasjoner, og en flott vinterdag.
    Ha ei fin uke:)
    Hilsen fra en som heller ikke er med på ulike "fotoutmaningar".
    Berit.

    SvaraRadera
  4. Så nydelige bilder du har fått av forskjellige isformasjoner :)..og hjertet var spesielt vakkert da!..Godt jobba!!

    SvaraRadera
  5. Nydelig heading!
    Flott puddersnø-bilde!

    Store motsetninger i hjertet og isen som rammer det inn! Herlig!
    Ha en flott søndag!

    SvaraRadera
  6. Sååå underbara bilder! Detta var en magisk dag det förstår jag. Tror säkert att du kommer att få fotografera nåt liknande igen det är jag säker på.

    Fotoutmaningarna är roliga bara om man inte ta det för allvarligt och bara är med på det man känner för. Genom dom har jag träffat många trevliga bloggare, som du till exempel, och även fått en fotokompis som jag är ute och fotar tillsammans med ibland.

    Ha de gott!
    Kramisar Maria

    SvaraRadera
  7. Nydelige bilder du har tatt! Ja skikkelig vinter er veldig vakkert. Men dere har jo fordelen med at våren kommer mye tidligere, og det er verd mye det også :-)

    SvaraRadera
  8. Hej hallå det var ett av naturens underverk som fastnade i din kamera,är det inte underbart att hitta en så fin bild i naturen .Jag lägger mig som följare av din blott,kramis Nette

    SvaraRadera
  9. Waw, that is really amazing!! great pictures..
    Greetings..
    Matias..

    SvaraRadera
  10. Ja, man ska alltid ha med sig kameran ;) Så tjusiga isformationer har inte jag sett, men så har jag ju ingen å i närheten heller...:)

    SvaraRadera
  11. Tjusiga och fina isformationer! Att du såg hjärtat var ju en höjdare!!

    Steffe

    SvaraRadera
  12. Hej igen :)
    Just nu snöar det för fullt här .. så nu är våren slut och vintern är här igen .. så då blir det att man sitter inne för man tar sig väl inte ut.
    jag såg också att ni skall få full storm också..ush

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...