Sidor

fredag 25 februari 2011

Tar det "isigt" idag med! :o)

Och den som inte gillar bilder på is, får väl besöka någon annan blogg! :o)

Jag tog sååå många bilder i söndags, vid Hovdala slott i Skåne, för det var så himla vackert där då. Gjorde vid några bilder till och la ut i mitt Picasaalbum för jag trodde jag skulle hinna lägga ut fler i veckan, men det blev inte så. Livet kom emellan, som det ju gör! :o) Jag tycker det är viktigt att leva i nuet och inte bara drömma sig framåt eller bakåt i tiden! Kanske fler skulle tänka på det?

Måste först klargöra att jag är ingen vintermänniska! Har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli det heller, för det är våren jag gillar allra mest! MEN förra vintern när Skåne för ovanlighetens skull var snötäckt hela tre månader i ett sträck, DÅ började jag se vintern med helt andra ögon än vad jag gjort förr! Nämligen med "kameraögonen"! Jag tyckte jag upptäckte så vackra saker, som jag aldrig sett tidigare och när våren sen närmade sig, trodde jag till och med att jag skulle komma att sakna snö och is att fotografera!!


Så här kommer fler bilder från Hovdalaån i söndags!
Några små grenar har fått ett
vackert svävande ishänge.
(Nej, jag vet att det inte är riktigt bra skärpa,
men det rörde sig hela tiden! :o)



Runda former på grenslut i vattnet




Gubbar som kikar fram genom isen :o)



Ännu ett litet mindre "hjärta" på andra sidan bron.
Bilden tagen rakt uppifrån ner i ån.



Överallt hänger det härliga issmycken och
glittrar i den sena eftermiddagssolen!




Tittar lite närmre på de i mitten
på förra bilden.



Isklockor som sprider sitt späda klirrande
i den mån vi nu hör det vid det brusande vattnet!



På en gren som ligger mitt i den brusande ån...




...ser jag ju en isbjörn! :o)




Men uppifrån bron,
från andra hållet...
...ser jag ju klart och tydligt domaren i mitten
som håller isär två bråkande isbjörnar!



Till sist idag vill jag säga STORT tack
för alla era härliga kommentarer
på mitt förra inlägg! :o) :o) :o)

Ha en fin fredag,
ni som tittar in! :o)

Carpe Diem!
(Fånga dagen)


9 kommentarer:

  1. Virkelig en flott bildeserie dette!
    Bilde nr.2 ble min favoritt!! Klasse over det!
    Ønsker deg en flott fredda'!

    SvaraRadera
  2. Haha .. du har nog samma fantasi som jag har .. för jag såg precis det samma som du såg :)
    Vilka otroliga härliga vackra bilder .. jag gillade dom alla och vilka konstverk .. helt otroligt .. jag har aldrig sett något så fint förut :)
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Hej Pia o tusen tack för besöket på min blogg. Ursäkta att jag inte lagt upp dig i blogrollen, men det ska bli ändring...:))
    Härligt att du fått "vinterögon" för visst är det vackert med vinter också!
    Du har rätt - det är grönfinkar föresten.

    SvaraRadera
  4. En så härlig bildserie! Även om man inte hör till dem som gillar vintern så finns mycket vackert och roligt att upptäcka.
    Men nu får det gärna bli vår för min del.
    Ha en trevlig helg! /SA

    SvaraRadera
  5. Har tydligen missat dig tidigare i kväll .oj så vackra isbilder du hittat dom är ju mera än underbara,alla fyrfotingar (hihi) trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  6. WOW!!! Makalöst vackra bilder! Sånt här kan man titta länge på. Du liksom jag har fantasi, och man kan ju se väldigt mycket roligt när isen formar sig som den gör.
    Ha en riktigt fin kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Har inte varit inne på din blogg tidigare. Men nu blir det ändring. Sagoligt vackra bilder. Blått är min färg. Så vackert. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  8. Nydelige isformasjoner! Vinteren ER vakker! Men også min yndlingstid ER og BLIR VÅREN!! Men jeg er glad i vinteren med fin hvit snø også. Særlig snø og sol! :)

    Isbjørnen er bare vakker!

    Klem :)

    SvaraRadera
  9. Beautiful pictures Pia, i like them all.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...