Sidor

fredag 22 oktober 2010

Penséer och fåglar...

 ...vad har de gemensamt en dag som denna?

Kanske den, att de båda trivs i min trädgård just nu!
Bild från idag på en pensé som tidigare stått i en kruka
tillsammans med en julros, men som blev planterad i en rabatt
förra helgen. Fotot kunde blivit bättre, OM jag hade bemödat
mig med att gå ut och ta det, vilket jag alltså inte gjorde! :)


Grönfinkar ser vi många av just nu,
här en som sitter i paradisbusken och funderar på...

...om det kan finnas något ätbart
i de där lite stickiga fröställningarna!

Det blåser hårt i fjädrarna på denna grönfinken.

Här sitter resten av "släktingarna",
i grannens päronträd.

Tittut, säger denna blåmes,
som jag fotat med blixt i en forsythia.


Hmm, passar kanske inte ihop med alla fåglarna
men han tittade så bedjande på mig från fönsterkarmen,
så han får vara med på bild här i min blogg också! :)

3 kommentarer:

  1. Här kom solen oxå fram lagom tills jag slutade jobba i middags :)
    Här har vi haft 2 stycken Domherrar synliga idag som jag givetvis inte hann fota innan dom försvann :(
    Helikoptern som flög rätt över huset missade jag också :(
    Den enda som inte varit snabb nog idag är Kjelle :)
    Vilket gäng i din grannes päronträd !
    Så sött den där Blåmesen kikar fram bland grenarna :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha .. så gulligt att han också fick vara med på bild :)
    Det var jätte fina bilder som du hade här igen . och jag kan inte annat än småle när jag tittar på dom för jag ser mig själv stå där och fota precis som du :)

    SvaraRadera
  3. Pia svarar Lillagul:
    Ja, det är typiskt att man ska "missa" en massa, men man kan ju inte fota allt som man ser ändå!

    Mimmi: Tack! Det tycker jag låter jättekul! Lite tvillingsjäl över det hela... *hi hi*

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...