Sidor

lördag 16 oktober 2010

Fruset inatt med...

...och nu hade min stora dahlia på uteplatsen tagit skada och därmed
tänkte jag slänga den, p g a den inte fick en enda blomma i år!
Har haft den sedan 2006 och börjat tröttna lite på den.


En doftlilja som klarat natten


...och en rosenskära.



Idag började vi också att mata fåglarna...

...här en talgoxe med frö i näbben i vårt lilla fågelhus.


Det blev riktigt trångt ibland och då får en del vänta på sin tur
i forsythian sidan om, som den här grönfinken gör.
En pilfink på taket till huset.


Jag och maken var riktigt flitiga i trädgården idag,
men det var ju nödvändigt också att få in de
krukor som måste stå på vinterförvaring i förrådet.
Klippte ner och slängde en del växter,
räfsade upp en massa löv, grävde ner sådant
som inte blivit nedgrävt tidigare och som bara måste ner.

Här under syns de tomater som inte hunnit mogna i sommar,
 en ganska konstigt tomatsommar har det varit hos oss,
för vi har knappt fått några tomater alls!
När jag höll på med blommorna dök den här lilla gästen upp.
Vet inte om det är en baby-bärfis eller inte?
Liten var den i alla fall
Fotot blev inte helt skarpt heller tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...