Sidor

söndag 24 oktober 2010

Dansbandskampen igen!

Kan ju inte låta bli att titta på "eländet" ändå! Igår kväll var programmet alltså på SVT 1.
Programmet fick ju ganska svidande kritik efter förra gången och med all rätt!
I gårdagens program hade man, efter att tittarna frågat, spelat in hur det gick till när vissa av banden fick sina låtar utvalda. De fick stoppa en peng i en jukebox, som därefter valde åt dem! Tidigare har de fått köra någon slumpvalsgenerator på en dator.

Man hade nu även försökt att apa efter det populära programmet Doobidoo, genom att leta i SVT:s arkiv efter lite "roliga" klipp på vissa utvalda deltagare i programmet.
Annars var det sig ganska likt med en lite generad Deutgen och en fånig Sten Broman-dialektlik Gunhild Carling, som brast ut i både flöjt- och säckpipetrudelutter i sin stela håruppsättning á la 20-tal!
Man hade även lagt till en dansjury, bestående av vanligt folk (?), som skulle testa och trycka mentometer för dansbarheten i kvällens låtar. Tryckningar omvandlades till betyg, som sedan skulle räknas ihop med tittarrösterna.

Jag sa till min make att "hoppas inga dansbandshatare ser det här programmet, för då får de väl vatten på sin kvarn"! Något pinsammare än detta är det länge sedan jag såg!

Oops, något jag glömde? Jaha, den "spännande" tävlingen! Jo, det blev bandet Sweetshots, med hela tre sångerskor, varav en höggravid, som åkte ut. (Återstår en gravid sångerska i bandet CC & Lee)
Om jag ska tycka någonting om hur banden skötte sig igår, så var Donnez det som var bäst, även om sångaren inte är sååå jättekarismatisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...