Sidor

torsdag 28 oktober 2010

Blev lite brått igår...

...när jag lämnade mitt bidrag till NF Macro, så jag glömde klicka i att jag givetvis tillåter kommentarer!
Det är lite störigt att man måste göra det manuellt, vid varje inlägg. Är så lätt att glömma.

Finns väl ingen större mening med att delta i fotoutmaningar om man INTE vill ha kommentarer!? Det är alltid roligt att få höra andras tankar om sina bilder!

Men var inte rädda för att tala om för mig om något blivit fel, jag är som sagt bara nybörjare på det här med bloggandet! Tack till Mona som skrev sin kommentar i gästboken istället! :) Och tack till Viola också, som hade skrivit det i en annan kommentar!
Kram Pia

9 kommentarer:

  1. Vad menar du med att du skall tillåta kommentar varje gång du läggar upp ett inlägg? och du frågade o klickbar bilder .. det blir det automatiskt .. hm .. måste gå in och kolla på inställningar om det är något som skall klickas i där .. för mina bilder har alltid varit klickbar på blogspot ..det är på blogg.se som man inte kan göra på samma sätt :) .. Nej det var inte gubben som hjälpte mig .jag fotade mig själv i ett fönster ute :)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag måste gå ner under inläggsrutan och klicka på Alternativ för inlägg och därunder ändra till Tillåt kommentarer - vid varje inlägg.
    Hmm, får nog också kolla i inställningar.

    Mina bilder har aldrig blivit automatiskt klickbara. Men iofs lägger jag inte in dem i jättestorlek heller, fast jag tror jag har testat och den blev inte heller klickbar.
    Suck, det är mycket att lära!
    Tack för att du svarade, Mimmi.
    (Aha, det var alltså ett fönster! *S*)

    SvaraRadera
  3. Hej Nej hunden är inte min. Det är min kompis hund. Jag har katten Hugo som jag har bilder på i min blogg.

    Hälsar Gunilla

    SvaraRadera
  4. jag behöver inte heller fylla i någon sådan ruta. Och de är också klickbara. Mina är 700 pix breda.

    SvaraRadera
  5. Ibland blir det lite brått :)
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Pia svarar:
    Nej, jag fattar ingenting. Jag tycker att jag har kollat igenom alla inställningar överallt och ingenstans hittar jag något om att man där skulle kunna markera Tillåt kommentarer som standard. Måste vara något annat...

    Min bild härunder är 20 cm bred, 567 pixlar. Nu lägger jag in dem i ursprungsstorlek, för då vet jag att de får plats i kolumnen.

    Kommer ihåg att jag även försökte lägga in någon bild som Liten, för då trodde jag att det blev klickbart till den större, men icke!
    Så kan någon förklara detta, är jag tacksam!
    /Pia

    SvaraRadera
  7. Hm , knepigt !!!
    Både med kommentarerna o bilderna ??!!
    Gällande kommentarerna så kanske jag kan hjälpa dig ?
    När du loggat in på bloggen o hamnar på den så kallade Intrumentpanelen. Så klickar du på inställningar o där hittar du en massa olika flikar : Grundläggande , Publicering , Formatering och sen kommer fliken Kommentarer o därefter en radda flikar till som du kan skippa för tillfället i alla fall :) Klicka på kommentarer o klicka sedan i hur du vill ha det !
    Jag har klickat i uppifrån o ner som följer
    1. Visa 2. Samtliga 3. Välj var du vill ha kommentarerna 4. De nya inläggen har kommentarer 5. Visa bakåtlänkar 6. De nya inläggen har bakåtlänkar 7. Välj tidsformat 8. Har inte skrivit ngt i den rutan :) 9. Välj om du vill godkänna kommentarer innan dom syns eller ej :) 10. Om du väljer att alltid godkänna , så fyll i din mailadress 11. Profilbilder ja eller nej 12. E-post kommentarer = då skickas det mail till dom adresser man uppgivit när det kommer en ny kommentar på dina inlägg.
    Blev visst ett väldigt långt svar o utförligt svar :)
    Jag lägger in mina bilder i storleken 640x 480 o det är bara att klicka på bilden så kommer dom upp på en helvit sida. Fråga mig inte hur ;-)

    SvaraRadera
  8. Svar till "Lillagul"
    Gulledej! Stort tack för att du tog dig tid med mitt problem! :) :) :) :) :) :)

    Det var nr. 4 som stod fel hos mig!
    Så bra att man kan fråga här i bloggen och någon så snäll som du tar sig tid att svara!!
    Har kollat och nu står det ju som det ska!
    Tack igen Camilla!
    PS. Det var ett väldigt informativt och bra svar också!

    SvaraRadera
  9. Var så lite så !
    Kul om man kan hjälpa till med något :)
    Jo , han é allt lite knäpp när det gäller sovplatser Kjelle ;-)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...