Sidor

söndag 31 oktober 2010

Några foton från igår

Idag har det inte blivit mycket fotat här. Vädret har varit mulet, för vilken dag i ordningen vet jag knappt inte nu? Skulle nästan kunna slå vad om att det blir sol imorgon igen, för det tycker jag ofta det har varit efter våra mulna helger!
Igår var jag återigen ute och räfsade löv i trädgården. Det var mest mulet men riktigt skönt med ca 10 plusgrader och minsann såg jag inte en liten, liten solglimt också!



Går ut på trappan och tittar upp på lilla glastaket,
hmm blött. Då har det väl regnat igen då.




Ett under att jag lyckades fånga den där lilla solglimten!
Lyser här på en höstaster som blivit vit av frost.


Så här lila är mina höstastrar annars.




Hittar en självsådd blyg liten pensé,
som inte vill titta på mig riktigt.


Utsikten från vårt hus är inte mycket att hurra för,
för det är grannarnas hus eller grannarnas hus!
Men om jag zoomar mellan två sådana,
ser jag ändå lite träd borta vid skolan.
Detta fotot tog jag kl. 14.40 igår.

5 kommentarer:

  1. Men vilka fina blommor du har hos dig än :) och så himla fint du fångade den solglimten på din blomma :)
    Det ser nästan ut som hemma hos mig när man skall kolla utsikten ..jag trodde nästan att det var mitt fönster du hade stått och fotat ifrån ;)
    kanon fin bilder :D
    kram

    SvaraRadera
  2. Pia svarar Mimmi:
    Ja, det är härligt att det finns något som blommar ännu! Kul att du gillade min solglimt! :)
    *ha ha* Har jag varit hemma hos dig och fotat!!! Vad kul!!
    Tack för beröm! :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det fortfarande finns blommor kvar som lyser upp det annars grå och trista. Kul att du tittade in hos mig. Anita

    SvaraRadera
  4. Vá ??!! Har du blommor kvar hos dig !
    Här tog frosten minsann det mesta för ett par veckor sen :(
    Samma lika väder som "vanligt"
    Inte har solen lyst idag heller , fastän det är måndag o man har jobbat.

    SvaraRadera
  5. Hej! En för mig helt ny blogg skymtade förbi och då var jag naturligtvis tvungen att kika in. Här finns ju bra bilder bland annat.
    Så fina blommor så här års. Det är annat än det som syns här uppe i höjd med Vättern. Här är det höst med stort H.
    Ha en bra fortsättning på veckan! Hälsningar/SA

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...