Sidor

lördag 30 oktober 2010

Halloween...

...firar vi inte direkt, men tidigare skickade vi med hemsidor gåvor till varandra,
som vi la vi ut på våra hemsidor och länkade tillbaks till givaren. Det var rätt skoj
att få sätta igång kreativiteten och fundera ut hur ens kort skulle se ut för året.

Det senaste jag skickade, år 2008, såg ut så här!
Jag använde ofta mina egna foton som grund.
Här var det månen med svarta löv framför som är mitt foto,
sen la jag till och mixtrade lite med olika clipart-bilder!
Så det blev en häxa på kvast, ett diffust spöke och
spindelnäten kommer jag ihåg att jag gjorde som stämplar!
Ljusen fick vara med bara för att i min text stod det då
Trevlig Halloween OCH Alla helgons dag.

Jag gillade detta i alla fall, då "förr i tiden"!
PS. Att göra kort, inte att fira Halloween alltså!

5 kommentarer:

  1. Inget för mig :) jag tycker inte det passa in här och på den tiden av året .. sen gillar man ju inte att det blir lite hot .. godis eller bus .. och bus .. det hittade de på ... ägg på fönster och sånt .. så nej ..inget för mig :D
    Sen är jag nog så gammal att jag vill hedra de döda i lugn och ro :)

    SvaraRadera
  2. Jag la till ett litet PS i mitt inlägg, efter din kommentar här ikväll, Mimmi.

    Håller ju med dig om ickefirandet av Halloween. Sen är ju förstås Allhelgonahelgen nästa helg, men ibland har ju folk blandat ihop det här.

    SvaraRadera
  3. Hej igen :) ja de var tvungen att flytta på det ena en vecka för det blev för mycket klagomål på att det var samtidigt :)
    Det var en Domherre hona som jag hade bild på idag :)
    hoppas du har en riktig trevlig lördagskväll :D
    kram

    SvaraRadera
  4. Vi firar inte heller någon halloween men några halloween vykort har jag skapat ändå.
    Dit kort är spöklikt och mysig.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Har inte gjort en endaste kort på månader !
    Men något julkort blir säkert ihopknåpat om ett par veckor :)
    För lite julkort är ju alltid kul att ge bort o få.
    Här firas inte Halloween heller.

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...