Sidor

söndag 31 oktober 2010

Julsidor på hemsidan?

Ja, jag är i valet och kvalet om jag kanske skulle ta och lägga ut mina julsidor på min
hemsida ändå i år? Hade knappt tänkt göra det, för intresset för hemsidor är lååååågt,
mycket lågt, MEN så fick jag en förfrågan idag i min gästbok på hemsidan från en som
sökt på på Google efter julpyssel och därigenom fått upp en sida som länkat till mina
adventskalendrar som jag sytt till våra barn. Hon blev nyfiken men hittade inte dem
på min hemsida och undrade om jag hade bilder och beskrivning kvar.

Hmm, ska jag ta mig besväret att lägga ut mina julsidor ändå? Det är lite att fixa till innan
man kan lägga ut, men det är ju så kul när man får respons och det faktiskt finns
intresse för vad man gjort. Så jag får nog gå igenom sidorna igen och få ut dem.
Ska man hinna sy ett adventskalenderhus till 1 december så är det nog dags att börja snart.

Lite nostalgi är det också med de sidorna, för jag minns att lillsonen satt bredvid
mig vid datorn många gånger när jag förhandsgranskade och julmusiken i bakgrunden
på sidorna lät om och om igen! Lillsonen är nu 17 och kommer väl knappast att sitta
sidan om mig när jag går igenom sidorna på nytt... :)

Ni undrar kanske varför sidorna inte ligger ute året om? Det beror på att man tyvärr
inte kan lita på alla människor! Jo, så är det! Det finns de som åker snålskjuts på andra,
s k copycats som kopierar och lägger ut andras material och låtsas att det är deras egna
små förkrympta hjärnor som åstadkommit vad andra suttit och knåpat ihop.
Nä, nu blir jag snart förb-d, bäst att sluta skriva...


Nu har jag istället letat i arkivet och fixat till några bilder från år 2004!
Så här såg barnens adventskalenderhus ut och jag sydde tre sådana här!



 När så lillsonen kommit till världen,
fick han hålla till godo med ett "begagnat" hus
eftersom storebror vuxit ifrån sånt här. :)

4 kommentarer:

  1. Hej Jättefin. Inte för att jag ska knåpa ihop nån. Har börjat att baka lite istället. Det har jag gjort 2 gånger i rad nu.

    SvaraRadera
  2. Tjenixen !
    Dom är fina dom där Adventskalendrarna du gjort !
    Inget jag skulle ha tålamod med att göra precis :)
    Åh , sen är här ingen i hushållet med tillräckligt barnasinne kvar tror jag ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej och tack igen, kul att se den var jättefin, verkar inte vara så svår att göra heller...
    Jag har ju en son på 1,5 år så det skulle vara så kul att fixa till nåt till honom.
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pia svarar Nina:
    Kul att du hittade hit! Nej, de var inte särskilt svåra att göra. Det blir ju lite av "man tager vad man haver" över dem när man använder lappar o dyl som man har. *s* Vi hade haft några andra tidigare som svärmor sytt, men problemet med dem var att fickorna var för små.
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...