Sidor

lördag 23 oktober 2010

Dassigt väder


Kanske inte någon fin benämning på väder?
Men jag tycker  det är dassigt väder,
när inte ljuset räcker till att fotografera i!

Efter att melodikrysset var löst och inskickat,
så försökte jag fånga några fåglar med kameran.


Ibland var här jättemånga grönfinkar,
tror aldrig jag sett så många som i år!

Måste förstora grönfinken i mitten från förra bilden,
för det såg lite skumt ut,
det där orange den hade på näbben!
Har ingen aning om vad det var.

Av flaxande grönfinkar blev det
sådana här resultat idag!
Fast jag kan tycka att det är ganska vackert!
Handlar väl om tycke och smak kanske. :o)

Klockan 17:09 var det nästan inget ljus alls,
så då det blev det en blixtupplyst grönfink!
Hoppas de inte blir helt bländade!


Lite tidigare på dagen
blev det ibland helt tomt på fåglar.
Antingen har det då kommit någon förbi,
människa eller bil,

ELLER

kanske självaste

FÅGELPOLISEN! :)

För visst tänker man på en poliskonstapel
med armarna på ryggen när man ser den
upprätta svartvita stora skatan så här! :o)

4 kommentarer:

  1. http://gustinasochgustavsblogg.blogspot.com/lla24 oktober, 2010 12:51

    Hej Här är det lika dassigt väder. Fina bilder på fåglarna. Ha en bra dag.
    Hälsar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Svar till Gunilla:
    Tack för ditt beröm om fågelbilderna!
    Idag är här ännu tråkigare väder, passar bra att sitta vid datorn då! *s*

    Trodde det blivit något fel, eftersom det kom två likadana inlägg, så jag tog bort det ena.
    Men något blev fel med din länk i den första, så den kommer här igen. http://gustinasochgustavsblogg.blogspot.com/

    När du väljer profil här under och tar din Googleadress, så blir det automatiskt rätt. Tror jag! Är ju själv nybörjare, så det kanske blev fel ändå????? /Pia

    SvaraRadera
  3. Vi har otroligt många Grönfinkar här också och det är inte så bra när man bor i ett radhus att ha så många fåglar runt en .. så jag har börjat bli lite nervös för vad grannen skall säga snart :)
    Men hänvisning till ditt nya inlägg ..... jag vill inte tänka på julafton än ;)

    SvaraRadera
  4. Så då är det tydligen ett riktigt grönfinkår då!
    Lite samma här, för vi bor i kedjehus, men en av de närmsta grannarna matar också så...
    Men man behöver kanske inte fylla på hela tiden?

    Nej, jag vill inte heller tänka på jul ännu! :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...