Sidor

tisdag 23 november 2010

Regnet har öst ner!

I och för sig så har det varit snöblandat då och då, men mest bara regn....

Sitta, någon?



Stackars träd!



"Mitt" lilla kastanjeskal simmade i ännu mer vatten än igår!
Fast det är faktiskt lite snöflingor som syns här i framkanten! :o)



Jag återvänder till Finjasjön där vi var förra måndagen.
Det är så fascinerande att studera moln!


Ännu mera...

...och igen!
Tidsskillnaden från 1:a till denna 3:e bilden
 är bara två minuter!


Så fick vi syn på ett fjäderlätt moln mitt i
detta massiva molntäcke...
...och minsann, i molnen såg vi även
regnbågens färger!


Visst var det ganska fint, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Det var ju jätte fina bilder från dig :) Jag ser att ni i alla fall fick se lite blå himmel mellan alla de moln :)
    Ja jag håller med dig om att det är väldigt fascinerande att titta på molnen .. jag brukar också fota moln om det finns lite blå himmel emellan :) Underbara bilder på himlen och molnen och ja .. jag följer även med vad som händer med din kastanj ;)

    SvaraRadera
  2. Huff å huff.. så mye vann, ja kan jo kalle det flom! Og HVILKET HERLIG bilde av kastanjen i vannet, helt profft!! :) De skyene forandret seg fort på en par minutter du!! Og moln - tåke/dis som vi sier i Norge- er alltid så vakker! :)

    Og- sitte der under treet, mener du?? Ne-hei.. jeg vil BADE! ler..

    SvaraRadera
  3. Nä tack jag vill inte sitta på den blöta bänken :)
    Visst är det kul att kika på moln o det är helt otroligt hur fort det kan ändra sig på himlen :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...