Sidor

torsdag 4 november 2010

Idag lyser solen...

..men igår var det sämre med det. Det blåste halv storm, regnade ibland och löven trillade överallt.

Så här tomt är det i kastanjeträden nu!

Hur detta kan trivas, förstår jag inte!

Hotfulla moln

Regn och regn - på oxbären


Pilfinkarna smörjer kråset oavsett om det regnar eller ej. :)



Återigen en dag med dåligt med ljus
och bilderna blir därefter.


Måste i alla fall visa att vissa badar ännu!
Talgoxe


 
Tror den tycker det är skönt, så som den skvätter!

Klockan halv fyra är dagsljuset nästan borta,
så då blev det en blixtbild igen.
Lägg märke till den stora regndroppen på
blåmesens hals!

4 kommentarer:

  1. Det var jätte härliga underbara bilder :) och jag såg den lilla regndroppen på blåmesen :) här har vi haft sol idag .. och vad har jag gjort då ... ju .. sprungit i en massa affärer.. och jag som skulle ut på en foto promenad ..men jag fotade i alla fall lite idag :)

    SvaraRadera
  2. Ja du blir väl inte ett dugg förvånad om jag skriver att vi haft samma väder nu igen :)
    Har inte tagit ett endaste foto idag faktiskt , trotts att solen lyst emellanåt.
    Stackars Pippifåglarna som äter på din uteservering i regnet ;-)

    SvaraRadera
  3. Härliga och goa höstbilder!
    Ha en fin och skön helg! /SA

    SvaraRadera
  4. Oj, mine favorittbilder finnes her hos deg! Jeg elsker de småfuglene! Det ser ut som pilfinken elsker maten, der han lukker øynene mens han/hun spiser..! :) Så artig å se kjøttmeisen bader! Jeg ser regelrett at det regner på bildene dine! Og at det regner på kjøttmeisen også ja! :) De er glade i vann de fuglene. Vi liker oss best under dusjen på baderommet! :)) Og treet som står og vasser i vann!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...