Sidor

tisdag 2 november 2010

Och så lite fåglar...

..från igår! I helgen hängde vi upp en rund talgboll och en annan avlång sådan på undersidan av vårt lilla fågelhus. Vi tänkte, glada i hågen, att nu kanske det kommer några andra sorters fåglar och besöker oss. Men det som hände var att det inte kom några fåglar alls!!!

Fågelhuset var givetvis också påfyllt, men vi såg knappt till några fåglar överhuvudtaget den dagen! Märkligt, märkligt! Blev de kanske rädda för det "konstiga" som hängde där? Maken tog då bort den långa "talgsaken" och hängde den en bit bort och istället två runda under fågelhuset.

Vädret var ju inte det bästa, så kvaliteten på bilderna blev ju också därefter. Men det är ju så kul att fota fåglar, så jag har svårt för att låta bli! Först i fjol köpte vi det här fågelhuset och började lägga ut mat till dem - och det var ju riktigt roligt att studera dem!

Nu hittade pilfinkarna tillbaks till oss igen!
Riktig trängsel ibland! :)




Över- och undervåning
för pilfink och den söta blåmesen.

Min absoluta favorit är blåmesen!


Den är sååå söt, tycker jag.




Upp och ner går också bra!


Den här hade inte en skruv lös -
men väl en liten fjäder som viftade!


Huh, stor duva skräms!



Till sist blev vädret gråare än grått...
...och jag fick ge upp mitt fotograferande för dagen! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...