Sidor

fredag 5 november 2010

Idolsnack

Ja, jag tittar nog på Idol ikväll också, även om det hade varit jätteskoj att bege sig till danspalatset i vår stad och titta på och dansa till Larz Kristerz! Men de börjar ju inte spela förrän kl. 22.00 och vem orkar det? Inga gamlingar som vi i alla fall, jag och maken!

Idol ikväll,
del 5 av 10.
1. Andreas Weise Låtval: Higher & higher (Jackie Wilson)
(Hyllning till mamma Agnetha)
2. Geir Rönning Låtval: I heard it throught the grapevine (Marvin Gaye)
(Hyllning till sin fru Anna)
3. Minnah Karlsson Låtval: Whataya want from me (Adam Lambert)
(Hyllning till sin lillebror David)
4. Jay Smith Låtval: Here without you (3 Doors Down)
(Hyllning till sin fru Sara)
5. Linnea Henriksson Låtval: My baby just cares for me (Nina Simone)
(Hyllning till pojkvän Wille)
6. Elin BlomLåtval: Forever young (Alphaville)
(Hyllning till Pappa Peter)
7. Olle Hedberg Free fallin' (Tom Petty)
(Hyllning till lillebror Per)

Återkommer här senare med vad jag tyckte om idolerna ikväll.
Kl. 21.15. Nu tycker jag det är stört omöjligt att säga vem som kommer att åka ut,
för ALLA var ju lika bra! Bara på olika sätt. Det är nu helt upp till de som röstar
hur det ska bli!
Kl. 23.00. Vet vi som har tittat att det blev: Geir Rönning som åkte ut,
åldermannen som fyllde hela 48 år idag! En något ovanlig "idol" åldersmässigt!

2 kommentarer:

  1. Jag tittar inte på det programmet mera ..det vill säga . jag tror jag bara har tittat på det en gång .. sen fick det vara bra för min del ;)
    Men jag mest intresserat av att titta på crime och sånt förstås :)

    SvaraRadera
  2. Pia svarar:
    Nej, det är ju så olika vad man gillar. Jag tycker om det för att det är kul att se och höra så många unga människor som är så fantastiskt duktiga på att sjunga. Blir lite avundsjuk tror jag, eftersom även jag gillade att sjunga - förr. :) Ett program jag däremot inte alls gillade, trots att jag tycker om att dansa, var Let's Dance!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...