Sidor

fredag 5 november 2010

Sol var det igår...

..men jag var knappt utom dörrarna. Fast några fågelfoton blir det nästan alltid, är ju så svårt att låta bli!
Alla gårdagens bilder är tagna genom våra treglasfönster.

Blåsigt och ingen sol just här och då på talgoxen...

...som gärna äter från den här långa talgsaken.
Ser förresten att just denna fågeln är ringmärkt!


Bofinken kom nära - utanför mitt fönster.


Undrar om de kommer att vara kvar här i vinter?


Här står den på - vår gräsmatta!
Som återigen är fylld av löv,
mest från hängbjörken vi har.


"Brr, nej jag tror inte det! Bad alltså!"


"Eller vad säger du?"
Ingen av de två bofinkarna badade.

5 kommentarer:

  1. Vilken tur du har som kan koma fåglarna så nära utan att gå ut !
    Det ser verkligen ut som om Bofinkarna sitter o pratar om huruvida dom ska bada eller ej :)

    SvaraRadera
  2. Pia svarar:
    Ja, det är bra med liten tomt ibland! *hi hi*
    Sen har vi ju placerat fågelhuset väldigt strategiskt, på en stolpe utanför köksfönsterna! Fågeldammen ligger ju en bit ut på gräsmattan, så där blir det lite mer korniga foton. Går jag ut, så försvinner ju alla fåglarna! :)
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder igen. Tur att du har dom så nära. Undra just hur du kunde ta kort så nära men nu vet jag. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. DEt var många fina fågel bilder hos dig här idag :) jag har precis kommit hem från en solig promenad ..men har bilderna kvar i kameran . jag skall iväg igen snart och tända ljus på kyrkogården . Bofinkarna kan vara kvar om de hittar något att äta .. så det är bara att åka iväg och köpa solros frö till dom :)
    Jätte fina bilder på alla dina söta fåglar här :)

    SvaraRadera
  5. Nyydelige fuglebilder:)) Ja, nå så jeg kommentaren, takk skal du ha :))
    Jeg håper det er greit at jeg la meg til so,m følger på bloggen din :))
    takk for besøket og velkommen igjen :))

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...