Sidor

lördag 20 november 2010

Förberett...

...mitt kök inför advent, har jag gjort idag! Känner mig såå duktig nu! *s*

Samtidigt som jag pysslade med mitt, letade koltrasten efter mat...

...bland alla nedkastade frön...

...från fågelhuset, där snön så sakteliga kasade av.



Från mitt "soliga" kök i middags...


...till mitt "juliga" ikväll!

Återstår bara adventsstjärnorna som ska hänga,
men det kan maken få roa sig med till nästa helg!

När nu mitt kök återigen blivit rött,
så ska vi också äta något rött! *s*


Varför? Ja, varför inte?

Ha en skön lördagskväll,
du som ev. tittar in!

4 kommentarer:

  1. Vilket stort och fint kök det var :)
    Menar du att du har satt upp jul gardiner och sånt idag .. hm .. jag får kanske börja så sakta att leta fram mina saker .. om jag kan komma ihåg vart jag har lagt dom .. jag la dom på ett ställe som jag skulle komma ihåg sa jag förre året..vart .. det kommer jag inte ihåg :)
    Det såg jätte mysigt ut hos er :) och även här inne på din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Tack för det, Mimmi!
    Om det är så stort vet jag inte? Beror ju på vad man jämför med förstås.
    I köket vill jag alltid byta gardiner till advent, men i år var jag extra tidig. De här gardinerna är ju bara rödrutiga och inte så mycket juliga egentligen *fniss*. Och supergamla är de, men det bryr jag mig inte ett dyft om! (faktiskt såg jag samma gardintyg i en Hemtextidning vi fick nyligen!) Vi har ju ett s k burspråk i köket och alltså fyra fönster, så det tar sin lilla tid att putsa och byta.
    Tack igen, för dina rara ord! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna vilja ha såna gardiner här .. de var jätte snygga :)

    SvaraRadera
  4. Har du gått i Ide eller ;) jag saknar dig och dina bilder ju :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...