Sidor

torsdag 15 september 2011

Vingar idag... (NF Winged 12)

...var jag inte så säker på att jag skulle hitta några, med dessa eviga regnskurar som kommit sista tiden. Men de första vingarna jag såg, låg tillsammans med sin ägare, uppburrade vid vårt fågelbad. Tyvärr hann fågeln upp innan jag fick tryckt av något foto på det.

En duva var det!
De brukar nästan aldrig bada här i detta
lilla fågelbadet, bara släcka törsten.



Den travade iväg och kollade in vår lilla röda
minilönn som vi satte i våras någon gång.




Nästa vingpar jag fick syn på satt på denna blomflugan.
Trodde nästan att den satt och sov där i min tagetes!

Detta kunde ju ha räckt för dagens NF Winged,


MEN sen kom Den ju!


Fina, goa blåmesen, och satte sig precis
utanför mitt köksfönster och letade frön
i vallmokapslarna! :o)




Kollar först upp,
så det inte är någon fara på taket!





Här hugger den in på maten.




Och här har den huggit upp ett stort hål...




...och kan plocka ut små, små vallmofrön!
Så rensa inte för mycket i era trädgårdar,
ni kanske rensar bort all den goda maten
för fåglarna!


Senare upptäckte jag den på baksidan
av vårt hus, där den hittade ännu fler
goda vallmokapslar av en annan sort!
Skulle kanske tillägga att alla bilderna,
förutom den på blomflugan, är tagna
genom treglasfönster.

Fler motiv med vingar hos
NF Winged


Och tack snälla ni
som kommenterar
vid era besök! :o)

24 kommentarer:

  1. Flotte bilder, spennende fine motiver! Likte blåmeisa på valmuen!
    Regn hos oss, - håper du har en regnfri kveld!

    SvaraRadera
  2. Det är ett jäddrans flyg på fåglarna nu på hösten! Än så länge finns det gott om mat till dom...Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina bilder du tagit!!! Blåmesar är mina vinterfavoriter. Dels för färgerna och dels för att de är så tuffa.

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara fågelbilder,blåmesen är ju för söt.Jag brukar aldrig ta bort sådana blommor i trädgården som fåglarna kan äta frö från ,kramis Nette

    SvaraRadera
  5. Toppenbilder! Här har du lyckats riktigt bra!
    Ha nu en skön och trevlig helg! /SA

    SvaraRadera
  6. Jättehärlig serie på blåmesen. Sån tur han har att du sparar det goda maten åt honom.

    De andra vingarna är också fina.

    SvaraRadera
  7. Mmmmm så många härliga bilder! Speciellt de på den söta blåmesen som gillar vallmon, precis som jag! Bilden på blomflugan är ju också kanon!

    SvaraRadera
  8. For en herlig bildeserie av blåmeisen :) Nydelig! Og som den koser seg.
    Jeg skal passe på å ikke fjerne frøstender i høst, de skal få stå til småfuglene. Takk for godt tips!

    Flott bilde også av blomsterfluen og duen :)

    Ønsker deg en god helg :)

    SvaraRadera
  9. Åhh vilka härliga och fina bevingade bilder!
    Lilla blåmesen helt bedårande där den hugger in på maten som bjuds i dina rabatter :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Helt underbara bilder du bjuder på. Blåmesen är min favoritfågel så jag gottar mig ordentligt här och njuter av hur den klamrar sig fast :)

    SvaraRadera
  11. Fina foton på blåmesen du fångat.Ha de gott. Kram. Anita

    SvaraRadera
  12. wow, vilka läckra bilder på blåmesen. Förstår att du vill visa många. Skulle jag också gjort.
    Det ser ut som om den använde klorna för att göra hålet större. De är smarta de små liven. Det var roligt att se. :)

    SvaraRadera
  13. glömde ju säga att visst var det äggläggning i den där videon. Och så uppförde sig den jag plåtade också. Så det var lite kul. :)

    SvaraRadera
  14. Skjønne bilder av fugler og humle på blomst. Du er flink!! Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg. Ha en fin helg :o)

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder! Det passar så bra där blåmesen sitter på vallmostjälken, vackert!

    SvaraRadera
  16. Uvanlig vakre meisebilder - den har satt seg i dekorative omgivelser også.

    SvaraRadera
  17. åhh...jag älskar dom små blåmesarna<3 dom är ju så otroligt söta:-) jättesöta bilder<3 kram anna

    SvaraRadera
  18. Så fint du lyckats med fotona! Den lilla blåmesen är helt underbar, så även blomflugan. Till och med duvorna är så fina! Du har visst sommar hos dig en tid till!

    SvaraRadera
  19. Oj så flotte bilder dette ble Pia! Søteste blåmeisen, ja den er min storfavoritt, den er bare så nydelig :-) Herlige flotte bilder av den i valmuestilkene, kjemeflott jobbet Pia! Tenk vi har sol fremdeles :-) god helg!

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder och du fick ju till jätte bra bilder på Blåmesen :)
    Här är det regn och regn .. men vi har ju haft några fina dager innan så man skall väl inte klaga .. men det gör jag ändå ;)
    kram

    SvaraRadera
  21. Underbar bildserie på den lilla söta Blåmesen!
    Jag städar aldrig på hösten...får bli till våren!
    Hoppas allt är OK med dig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  22. Krya på dig! Jag börjar jobba idag...mår bättre är bara envisa hostan kvar nu!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...