Sidor

torsdag 29 september 2011

Sommarvärme idag! (NF Winged 14)

Underbart sommarväder har vi haft idag och mina tagetes lockade fram...

...en nässelfjäril som var här mest hela dagen!




Ett bi i rosenskäran





En blomfluga som var randig
- på både längden och tvären!




Ett bi till,
som visar vad det handlar om
- nämligen, vingar!


Förmodligen hittar du flera vingar
i NF Winged

i mitt inlägg från i måndags
hittar man flygande svanvingar!


Tack till dig som
vill, vågar och kan
skriva kommentarer!

:o)

18 kommentarer:

  1. Du har kommit rejält nära. Jag var inte lika snabb.
    Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Oj, så många vingar du fått ihop igen! Vackra, skira, ömtåliga, spröda vingar! Så fina foton i solen!

    SvaraRadera
  3. Flott sol vær og fine bilder også er det fredag i dag. Da har vi det vi trenger.

    SvaraRadera
  4. Underbara och sååå fina bilder på de små liven som passar på att kalasa ordentligt på de sista godsakerna innan de försvinner!

    Soligt och varmt var det här hos mig också igår, och idag ser det att bli ännu en fin dag.
    Ha en riktigt fin och bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vackert Pia, skarpa fina nåäbilder!
    Idag har vi dimma i Bohuslän. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Your photos are excellent! The tortoisehell is a beauty!

    SvaraRadera
  7. Heldige deg som opplever sommertemperaturer nå. Har vært ok her og da, 18 grader i går, - i dag overskyet og litt lavere temp.

    Flotte bilder!
    Ha en fin fredda'!

    SvaraRadera
  8. Tur att vi fått några varmare dagar så det lockar fram våra insekter. Fina bilder som alltid men den sista var suverän. Ha de gott i helgen. Kram. Anita

    SvaraRadera
  9. Flotte, skarpe bilder av blomster og insekter!

    SvaraRadera
  10. Det er lett å se av bildene at dere har hatt fint sommervær :) Herlige farger! Og så mange bevingede småkryp du har hatt besøk av. Som bier og sommerfugler koser seg i hagen din. Superfine og detaljerte bilder.

    Takk for hyggelig kommentar, Pia!
    Ønsker deg en riktig god helg :)

    SvaraRadera
  11. Excellent and nice macro photographs.

    Regards and best wishes

    SvaraRadera
  12. Kjempeflotte bilder Pia! Vi har også et utrolig sommervær for tiden, og det er så deilig :-) Jeg har hatt problemer med å kommentere, men jeg tror ikke det har vært et allment problem. Har nok funnet løsningen nå tror jeg, etter å ha byttet nettleser til Chrome ser det ut til at alt er ok. Kos deg med helgen - klem fra meg!

    SvaraRadera
  13. Fina och färgrika macrobilder! :)

    SvaraRadera
  14. Jeg blir stadig like overrasket over de utrolig vakre makrobildene hvar gang jeg kommer inn til deg! =) Jeg fatter ikke hvordan du får det til, jeg med mitt speilrefleks og linse på opp til 300 mm klarer ikke dette engang! Supre bilder Pia! :)

    Tenk, nå forsvinner alle disse vakre insektene. Jeg så en sommerfugl i dag, de har jeg ikke sett mye til iløpet av sommeren! Men jeg fikk ikke noe bilde på den.. Og jeg så flere vepser, men dem er jeg livredde! Så da løper jeg så fort jeg kan! En veps kom inn i huset også, der jeg sitter med dataen i dag.. Jeg sprang ut i korridoren, lukket dørene! Blandet en deilig (?) mix med cocacola, siruphonning og rester fra en yoghurt ned i et glass, satte inn til den, i håp om at den ville krype nedi.. men nei da.. Den var mer interessert i lampa i taket!! Til slutt forsvant den inn i ventilen.. kom seg muligens ut.. borte ble den.. :) Men jeg vil at biene/vepsen skal leve.. for den er viktig i økosystemet vårt. Uten den, vil vi bli fattige- faktisk! Så det gjelder å redde så mange en kan. Det får ikke hjelpe at jeg er livredd dem, jeg tar aldri livet av dem! :)

    Klemmer til deg! :)

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga makrobilder på insekter. Men snart är det slut med insekts bilder för i år.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  16. Ja, sommeren har virkelig vært her i helgen. Helt nydelig vær. Så flotte macro bilder, nydelig farger og skarphet i motivet.

    SvaraRadera
  17. Underbart vackra närbilder! Du är duktig med kameran!
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera
  18. den där blomflugan ser ju läcker ut. :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...