Sidor

torsdag 8 september 2011

Guldbagge för bästa bild... (NF Winged 11)

...går till...

...nej, jag menar förstås att,

årets första guldbagge fick jag



bild nu när sommaren så gott som är slut!
:o)

Den satt i vår buddleja den 2 sept
och det som speglar sig i den är
SOLEN!




Så vacker så!





Och här lyfter den på vingarna
och är strax på väg mot nya mål!


Tillägg fredag 9/9-11:
mer om guldbaggen,
som jag tror är en gräsgrön sådan,
kan du läsa om här på Wikipedia.



Sen kunde amiralerna härja fritt i buddlejan igen.






En bild jag fått över från någon annan dag,
får också vara med i det här bevingade gänget.
Tyckte den här såg så bestämd och nästan
lite argsint ut där i min vita storklocka.




ÅRETS FÖRSTA
NYCKELPIGA på bild...
...fick jag vid dämmet vid Finjasjön!
Här hade den hittat sin middag!





Och faktiskt hittade jag en
nyckelpiga till strax intill den första!
Men den ville inte vara med på bild!

Fler bevingade hittar du hos
NF Winged


Tack för de fina kommentarer jag fått!

Önskar er en trevlig kväll!

17 kommentarer:

  1. Dette var litt av en bildeserie! - mange vakre skapninger:)

    SvaraRadera
  2. Schöne Bilder von den kleinen Käfern der Marienkäfer der es nicht schafft sich zu verstecken ist klasse.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  3. Tänk att få en gulbagge ,vackert ,dom andra små krypen är ju kuliga dom med ,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Du är verkligen värd en guldbagge för dina fina foton och trevlig text!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. Så mange fine bilder du har tatt :) Den var glinsende og fin, gullbaggen. Jeg også ønsker meg en buddleja til hagen, herlig med busker som lokker til seg sommerfugler og andre småkryp :)
    Og så fin marihøne/nyckelpiga, her har jeg bare sett noen få i år.

    Takk for koselig kommentar :)
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Det var så många fina bilder här :) så det var bara att sitta och titta på dom några gångar :)
    Jag skall lägga upp på detta tema också .men jag har inte fått in dom i datorn än :)
    kram7mimmi

    SvaraRadera
  7. Morning o trevlig fredag på dig!
    Även om jag har lite brådis nu som måste jag ta mig tid att kika i din blogg! Som jag njuter! Men det vet du redan!
    Jag var nog inte riktigt på humör sist jag bloggade...fick ju för mig att sidan var mindre...den var som vanligt!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Wow vilken bildserie du bjuder på alla på en gång!

    SvaraRadera
  9. jaså, är det guldbagge den där heter. Har nig plåtat den men inte fick jag så här bra bilder. :)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder på våra bevingade vänner!

    SvaraRadera
  11. Flott serie Pia! Den gullbaggen din er nå jammen verd en pris den da, så lekre farger. Og ja, den vepsen ser virkelig sint ut, håper du holder deg på litt avstand under dine fotoshoots :-) Flott marihøne, og veldig kjedelig når de ikke er villige til å stille opp som modeller, men det første bilder ble jo skikkelig fint. Det henger en maur under bladet, kanskje det er den som er jaktmålet :-)

    SvaraRadera
  12. Jag är väldigt imponerad! Så fina foton igen! Guldbaggen är suverän! Biet och nyckelpigorna också!

    SvaraRadera
  13. Grattis till Guldbaggen !! :)) Det var du värd !

    SvaraRadera
  14. Flotte sommerlige bilder. Stilige!
    Ha en flott fredda'!

    SvaraRadera
  15. Superduperfina bilder!
    Baggen sååå vacker där han glänser ikapp med solen, getingen ser allt annat än glad ut och lilla blyga nyckelpigan som visar rumpan är ju bara för härlig :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...