Sidor

tisdag 20 september 2011

Snart höst i trädgården... (NF Flowers 20)

...är det nog ändå, för nu blommar ju...


...den ljusrosa HÖSTANEMONEN...





...den mörkrosa HÖSTASTERN...





...och snart slår den HÖSTblommande
Kärleksörten ut sina rosa blommor.




Men än blommar också...

Tagetes,
bland annat denna fyllda sorten...




...blå snokört...





...blåklinten "Black Ball"...






...cerise rosenskära,
här i en rabatt hos mig,





...den cerisa purpurklätten...






...och så några penséer!
Så kanske det inte är riktig höst ännu?

Mer blommor i





17 kommentarer:

  1. Vackert, mycket vackert. Och penséer ännu! Ljuvligt.

    SvaraRadera
  2. Supervakre høstblomster med fine farger.

    SvaraRadera
  3. Så många fina blommor!! Vilken färgprakt det är aännu. Ha dé!

    SvaraRadera
  4. Många vackra blommor men höstanemonen blir allt min favorit!

    SvaraRadera
  5. Det var många Vackra Höstblommor. Fina foton, som vanligt.. Men förra inlägget med lilla BLåmesen Vilka foton. Jag titta på dem många ggr. Vilken underfundig blick o när han har frö´t i näbben.... Du kan du!!!
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  6. Det var väldigt vackert i din trädgård ser jag .. så även om det är höst .. så har du mycket fint hos dig :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  7. Här var det många vackra blommor kvar, jättefina!Favoriten är höstanemonen, den är så skir och vacker! Ha en fortsatt go dag önskar Torprosen

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fina bilder, som alltid! Kärleksörten ser ljuvlig ut. Snokört vet jag inte om jag sett förut, men det verkar vara en spännande blomma. En röd blåklint? Jag trodde blåklint bara var blå. Kanske namnet som lurar mig?

    SvaraRadera
  9. oj så mycket du har kvar. Kärleksörten ser spännande ut. :)

    SvaraRadera
  10. Det är många blommor som varar långt inpå hösten. Snart åker jag till Spanien, där finns en botanisk trädgård..ooo... ;)

    SvaraRadera
  11. Nei dette kan jo ikke være høst, med så mye flott i bedene! Her er det kun litt Kinasøte som blomstrer, en staude som klamrer seg fast i bedet mitt og kommer igjen hver høst. Nydelige blå bland alt det visne :-) Flotte bilder og nydelige blomster Pia!

    SvaraRadera
  12. OH! vad fint det blommar hos dig. Nu får man passa på att fota innan allt vissnar ner. Det är ju mycket som har tagit skada av allt regnandet. Ha det gott. kram. Anita

    SvaraRadera
  13. Tack till er som ville kommentera denna gången! :)
    /Pia

    SvaraRadera
  14. Åh så många fina blommor som fortfarande blommar hos dig! Här har det mesta regnat bort...
    Ha det bra!
    / Anki

    SvaraRadera
  15. Heisann igjen :-)
    Nei jeg har ingen bilde, men det kan jeg ordne vet du - poster et i nærmeste fremtid :-)

    SvaraRadera
  16. Underbara och vackra bilder från dina höstrabatter!
    Ja än blommar det, det ser jag när jag är ute på mina fototurer varje dag :)
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...