Sidor

måndag 18 juli 2011

Anka i näckrosdammen

Andra veckan på semestern redan slut! Inte bjöd den på så särskilt vackert väder heller, men i lördags blev det i alla fall lite sol. Då tog vi en liten tur till näckrosdammen igen för att se om blomningen redan skulle vara över eller inte?

Det var den ju absolut inte!
Det såg ut att vara lika många
blommor som senast vi var där!




Röda näckrosor - lika vackert som senast.





Ankor kom simmandes mitt i härligheten.
Jag såg sen att de satt på en sorts upphöjning
mitt i dammen och putsade sina fjädrar.




Här kom det en framför oss och letade
efter
nyttigheter ibland näckrosorna.




Den poserade lite fint, men undrade kanske
varför inte vi hade med oss något bröd?





En dök upp bakom oss på den här lilla udden i dammen,
men när den såg att vi inte hade något mat med oss,
gav den upp och plumsade ner i det blöta igen!




Sen simmade den bort från oss
och tillbaks till släktingarna.

Ha en skön måndag,
du som ev. tittar in!
.o)

5 kommentarer:

  1. Sååå underbara och fina bilder!
    Anden gjorde sig bra där bland alla näckrosorna :)
    De är sååå vackra dessa röda näckrosor...

    Jag hoppas att de fortfarande blommar då jag ska till västkusten. Det finns nämligen sådana ute på Bohus-Malmön :)

    Jag har inte hunnit läsa det nya numret av Digitalfoto för alla än, ska bli spännande att läsa om "Bokeh" :)

    Ha de bäst!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder i ankdammen ,näckrosen i motljus förtjusande ,Vi har det varmt o fint här i skärgården tur att solen lyser mest med sin frånvara annars skulle det bli för varmt,såg att det lovas tropiska nätter till helgen igen ,kramis Nette

    SvaraRadera
  3. Lika vackert som vanligt! Änderna har nog mat så det räcker och blir över i dammen ;) Jag gillar bilden när den plumsar i! Kan riktigt höra det...Ha det gott från ett molnigt Karlstad...

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder! Åh så skjønne vannliljene er, jeg har aldri sett rosa slike bare hvite - vakkert! Kose deg videre med ferie - her regner det også :-)

    SvaraRadera
  5. Flotte bilder. Det er morsomt når en ser slike motiv!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...