Sidor

fredag 10 december 2010

Mot och på himlen idag

Hade inte bestämt mig för om jag skulle lägga in något här idag.
Men började ändå fixa till några av dagens bilder och såg sen vilket tema
det blev av det: mot och på himlen kan man nog säga!

Snön låg så lustigt på grannens växthus
och stod sig bra mot en BLÅ himmel!
Ser ni något i bakgrunden på en annan
grannes hustak?


Jag zoomar allt vad min kamera förmår
och se det är ju en liten häst-vindflöjel!
Gullig, eller hur? :)


Solen försöker kika fram bakom molnen
på förmiddagen idag.



Åker till stan och fångar rök från skorstenar
(men maken säger att det är mest
vattenånga från fjärrvärmeverket)
Några små fåglar avtecknar sig mot skyn.


Upptäckte inifrån bilen, att det bildades en bit av en
regnbåge, till höger om solen och precis t v
om flaggorna på bilden!


Hmm, det blir fort kväll nu på vintern! *suck*

Månskäran klockan 15.30 idag.

Ha en skön fredagkväll,
du som ev. tittar in!

5 kommentarer:

  1. Spännande att kunna fånga bilder i sin kamera.
    Ett sett att förstärka sina minnen.
    häfftigt med månen tycker jag.
    önskar dig en finfin helg med många glada skratt
    från Kristina
    http://vindvittra.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig bild på månen. Man ser ju riktigt kratrarna.
    Nu är det mest snö som gäller men idag har vi 4+gr så det är jättehalt ute. Bäst att hålla sig inomhus. Anita

    SvaraRadera
  3. Månbilden tycker jag om, den har du fått riktigt bra.
    Med tanke på första bilden så har ni fått mycket snö i Skåne.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för era kommentarer! :)
    Kul att ni gillade min månbild! :)
    Inte illa när jag tar dem på fri hand, orkar inte med att krångla med stativ *hi hi* jag får typ "hålla andan" istället!
    Rolf: Jo, vi har fått mycket snö i Skåne, som legat ca 3 veckor. Men idag blev det ju +5 grader och mot kvällen dessutom regn, så en hel del försvann!
    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  5. Ja men jisses...sicken bild på månen!! Otroligt fin! Liksom dina övriga foton!
    Jag hittade nog hit via Vildvittran...återkommer gärna! Kikad in på din hemsida också!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...