Sidor

lördag 11 december 2010

13 grader varmare idag...

...än gårdagens -8! Ja, vi hade alltså +5 idag!

Av fågelhusets höga "snöhatt" fanns inte
mycket kvar kl. 10.00 i förmiddags!
Den har legat stadigt där de senaste tre veckorna!



På gatan var det slaskigt, kan man säga!
Och sen säger de att det ska frysa på igen! *suck*



Kan man ägna sig åt att se på när snö smälter?
Ja, det kan man väl! :)
Klockan 12.00
...



...och klockan 13.10! :)



Så många fåglar har jag inte sett till idag,
vete sjutton var de har hållit hus?
Men här satt det en talgoxe högt upp
i vår paradisbuske i alla fall.



Och minsann, där ser jag lilla fågeldammen synas igen!
Det är den jag har i min headerbild.

Jo, det är SOL som syns i bakgrunden...

...och här lyser den så vackert på min
lilla vattenskål (till fåglarna)
som jag glömde att ta in innan vintern kom!
Märkligt att det blivit så där upphöjt!?


Solskenet träffar mina hyacinter, som står
på köksbordet och sprider sin juldoft! Mmm...


En vit, en rosa och en blå ska det vara,
men i solskenet blev det lite annorlunda färg!


Glömde visst att säga att det regnade sen också ikväll!

Ha en skön lördagkväll,
du som ev. tittar in!

3 kommentarer:

  1. Hei:-), der var det snøsmelting ja, en kan bli frustrert over denne vinteren kan en!! Jeg GLEDER meg til våren:-), selv om den er langt unna. Lite fugler her idag også, de finner kanskje mat på en annen "restaurant" av og til:-). Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Hej :) jag kan tala om att här snöar det och vi har haft som minst 4 minus idag så här smälter inget minsann .. och kallt skall det bli runt 15 minus på dagen hela veckan... så jag skulle gärna byta med dig ett tag :)Det var så otroliga fina bilder ..och den med vatten skålen.Den var ju så himla bra :) jag skrattade lite när jag såg bilden :) Igår hade vi nästan inga fåglar ..men idag var de flesta tillbaka igen.
    ha en fin kväll nu
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Samma lika väder som vanligt :)
    Här har vi nu rena rama skridskobanan på gårdsplanen , synd man inte har några skridskor :)
    Eller det kanske är en jädra tur att man INTE har det ;-)
    Fina Hyacinter du har !
    Får njuta av dina för här finns inga pga "gubbens" allergi.
    Trevlig 3:e advent !

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...