Sidor

måndag 13 december 2010

Den ofrivillige vinterbilisten...

...har Stadstrafiken gjort mig till idag! De har helt plötsligt från och med idag, mitt i värsta
julrusch och vinterväglag, ändrat om sina rutter. (Jag fick en vink om detta i onsdags!)
Nu kan jag inte ta mig dit jag ska med buss längre, det vill säga OM jag inte först vill åka med en
buss till stan och sen byta till en annan där! Har heller ingen aning om hur tiderna passar varandra,
eftersom vi inte fått någon tidtabell med posten och inte kommer att få det heller längre! Nej, den
får man numera hämta själv om man vill ha den! Sträckan jag tidigare har åkt, inom stadens gränser,
har tagit högst 10 minuter !!! Jag är måttligt road av att behöva byta buss för detta! Grrrrr vill jag säga!
Jag som hatar att köra bil när det är regn, frost, snö, tö, slask och is om vart annat! :(
MEN NU ÄR JAG TVUNGEN!

Här står jag och begrundar mitt öde:
att bli ofrivillig vinterbilist!
Känner mig som en Michelin-gubbe
när jag kryper in bakom ratten om det
som idag är minus tio grader! *suck*



Första bilresan gick bra i alla fall och solen
tänds som en stor glödlampa bak kullen!



Denna stackars bänk,
den ska behöva utstå mycket!
Nu är den fastfrusen i is också!



Hmm, istapparna från förra veckan
har visst antagit en annan form!



Hi hi, här träffade jag visst på ett gammalt fotoobjekt!
OK, jag erkänner, kastanjeskalet fick lite hjälp med att

hamna
ovanpå snön, ovanpå isen, ovanpå skorstenslocket!



Utsikt från skorstenslocket!
Och den här bilden la jag in här bara för att
visa att
det här blev foto nr. 9999 med min lilla Canon!


A frozen moment!
Någons fotsteg bevarade till omvärlden!
I några dagar i alla fall!


3 kommentarer:

  1. Fine bilder og artig med ditt eget skyggebilde! Vær forsiktig når du kjører, take care- som det heter! :)

    Nattaklem fra meg! :)

    SvaraRadera
  2. Beautiful images! We had our first snow fall this week but I haven't been up to the mountains yet.
    Regards,
    Regina-

    SvaraRadera
  3. Det var i alla fall kanon fina bilder du tog :) dom kan man få sitta och njuta av även om du nu inte är så glad i att åka bil :)
    kramizz :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...