Sidor

onsdag 29 december 2010

Före och efter...

Hmm, vad menar jag nu med det då???

Bakom förrådet stod snösläden nästan bortglömd (?)
för att det varit lättare att skotta med snöskyfflarna
denna gången. Snön har varit och är fortfarande lätt.




Taken i Skåne är inte byggda för vargavintrar
á la Norrland och måste därför skottas de med!
Det tog maken och sonen en halv timme att
få vårt garage/förrådstak fritt från snö igår!



Sen blev frestelsen för stor...
...för sonen, som tog ett skutt ner från taket
istället för att använda stegen! :o)



Vi har ju inte precis så stor tomt,
så det här fyller ju lite grann!



Men, men, tiden går fort
och snart är det vår igen! :o)



Men vi "ses" väl innan dess,
får jag hoppas!

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. hoppsan jag blev lite rädd där ett tag jag trodde att han hoppade rakt ner på den snösläden och skadade sig .men som tur var så var det inget sånt :)
    ja det är helt otroligt så mycket snö ni har fått där nere ..men nu skall ni snart få plus grader såg jag på tv :) vi får hålla oss tillgodo med 6 minus .. enligt SMHI får se om det stämmer denna gång ;)
    kramizz :)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...