Sidor

onsdag 4 januari 2012

Dramatik i trädgården...

...var det igår eftermiddag när jag kom hem. Nu hann jag absolut inte ta något foto på "boven i dramat", bara på det som den lämnade efter sig! Jag såg i alla fall en stor brunaktig fågel flyga upp från vår lilla trädgård vid gavelsidan. Fågeln flög över den gemensamma oxelhäcken, fortsatte lågt förbi grannens förråd/garage och sen upp, upp och iväg! Undrar om det kan ha varit den där höken vi såg för ett tag sedan?


Så här såg det ut vid sidan om vår jasminbuske!
Det mörka är jord som jag tömt ut från en
stor kruka.
På den gröna växten, (myskmalva)
uppe till vänster i bilden...


...såg jag t o m alldeles färska...
...blodspår!




Och kvar låg en massa fågelfjädrar!
Undrar vad det kan ha varit för en
fågel som fick sätta livet till?


8 kommentarer:

  1. Ojojoj...värsta deckaren! Det var kanske en kaja? Ingen jätteliten fågel tror jag eftersom en del vingpennor är rätt stora. Förresten drömde jag om en duvhök i natt! Kanske var det din? ;) Fin vårig header du har!

    SvaraRadera
  2. Ojsann, der har det visst gått for seg. Ja det er jo naturens gang, men det er nå litt leit allikevel.

    SvaraRadera
  3. Det måste ha varit en "stor" fågel .. så jag misstänker att det kan ha varit en Duvhök.. eller en Sparv höks hona i farten.
    fin header du har gjort här :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är ett hårt liv som råder i naturen. Den enes bröd är den andres...

    SvaraRadera
  5. Oj, så det kan gå! Trist, men så är fågelvärlden och har flera ggr sett när sparvhöken jagar sitt byte kring mina gårdsmatningar och får sig sin dagliga föda.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Au-- shit!! :( Og det her mens jeg inntar nattmaten min foran pc'n, knekkebrød med makrell i tomat!! :O *helt sant!!*

    Men huff.. så ekkelt det der var.. at kanskje en liten fuglevenn har blitt tatt av dage.. slik er verden ja.. slik er naturen.. men... jeg lurer hele tiden på *hvorfor* den er nettopp slik..

    Jaja.. kan jeg si.. som sitter her og spiser makrell kjøpt i butikk.. hrmf..!

    Klem til deg Pia! :)

    SvaraRadera
  7. Sånn er det, - den enes død den annens brød...
    Enten en rovfugl eller naboens katt?

    Fin ny heading!
    Ønsker deg en fin dag. Vi har -1 og pent med snø i dag!

    SvaraRadera
  8. jag håller verkligen med dig..iskristaller är såå vackra och väldigt roligt att fota:) ja,usch det är ju tyvärr så det är i djurens värld..vad skönt att du slapp se när detta skedde...ja,å nu är det 2012:-) undra hur detta året kommer att se ut? :) dä ska bli spännande! kramar från mig till dig:)

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...