Sidor

onsdag 18 maj 2011

NF Macro 36 (Frö på burk?)

Frö på burk, kan det fungera tro?
De här som jag visar här idag
fick jag av en av sönerna i
JULKLAPP!


Först nyligen har jag aktiverat dem!
Ser ut som om det kan fungera. :o)
Ett litet hjärtblad...




...och ett till.




Och faktiskt tre stycken små
RÄDISOR
har vaknat i den här burken,
som öppnas som en läskburk.




Nu ger det sig om det ska kunna vakna
någon jordgubbsplanta
ur den andra burken också???
De kan köpas på Cool Stuff, vet jag.


Fler macrobilder hittar du hos
NF Macro
Du vet väl att det också finns
NF Flowers på tisdagar
för oss som älskar blommor!


Och återigen säger jag
TACK till er som
kommenterar!

21 kommentarer:

  1. Næh så stilig!! Dette må jo være noe for meg :-) Jeg har jo tross alt ennå orkideen i behold :-) Kjempetøfft! Nå må jeg bare sjekke den linken din :-)

    SvaraRadera
  2. Das ist doch klasse wenn allen wächst. Erdbeeren die aus der Dose wachsen kenn ich noch nicht.

    Gruß
    Noke

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina bilder på skotten!

    SvaraRadera
  4. Alltid spännande med nya grejer. Vad blir det av det hela? Ser ut som hjärtbladen på en underblomma som fanns i den stora fröpåsen som jag köpte i Nice. Ha de gott. Kram. Anita

    SvaraRadera
  5. Good pictures Pia.....
    lets now wait for the real strawberrys.

    Greetings, joop

    SvaraRadera
  6. Häftigt med frö på burk. Har aldrig tidigare hört talas om...
    Om inte annat så fick du i alla fall fina bilder! /SA

    SvaraRadera
  7. Kul med nya ideer.

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Tack för kommentaren hos mig. Den rosa blomman blommar för fullt nu, tyvärr ingen aning om vad den heter men får jag reda på det tjoar jag till :-)

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig son du har som köper så fina små plantor till dig! Kul att se hur de utvecklas!

    Tack för att du påpekade att jag ej fanns med i listan på NF Flowers igår!

    SvaraRadera
  10. WoW Pia!! Du er skikkelig smart!! Tom jordbærboks med jordbærfrø i.. tom redikkboks med redikkfrø nedi.. Lykke til! (og jeg aner ikke om det funker, for jeg har ikke peil på slikt.. men ser jo ut som det funker allerede da..)

    Flotte bilder, spreke farger!! :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tolkning och så härligt att se de små växa upp! Det är svårt att odla från frön tycker jag!

    Ha en skön torsdag!

    SvaraRadera
  12. Så smart og så flotte bilder. Da koser du deg med jordbær i juli??
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig julklapp du fick av din son! Det är kul med fröer, alltid lika spännande att se om det ska komma upp något :)

    Vitsippan på min bild den var alldeles blålila, och tillsammans med ljuset så blev bilden som den blev :)
    Ska iväg till Stadsträdgården idag igen och titta till de små bebisarna idag igen. Undrar hur de haft det inatt, för det har spöregnat så gott som hela natten...

    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga presenter och tips för oss andra:)
    Förstår det är hur spännande som helst.. härligt gott med självuppdrivigt :)

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt vilken härlig julklapp!!!! Spännande och se dom växa upp till något smaskigt=)

    SvaraRadera
  16. coolt, Hade ingen aning om att sådant fanns. :)

    SvaraRadera
  17. Häftigt och vilket bra tips på present!
    Härliga macro!

    SvaraRadera
  18. Så kul att det funkade att göra så :) det är roligt att testa lite annorlunda saker och att sen få se att det funkar .. gör ju saken ännu bättre :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  19. Aldrig sett sånt...ser spännande ut!!

    Steffe

    SvaraRadera
  20. Vilken kul idé. Det visste jag inte att det fanns fröer på burk. Kul att de har tagit sig, och jag förmodar du skall sätta ut dem i trädgården för att skörda frukterna. Ha en fin helg.

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...