Sidor

måndag 2 november 2015

Idag går jag in i sjunde veckan...

...med gipsad fot! Nu får jag åtminstone stödja på den igen, fast jag använder fortfarande gåstödet hemma istället för kryckorna. Jag har varit och gipsat om foten igen, lite tidigare än beräknat. Det var för att gipset börjat skava lite grann och då kan det lätt bli hål och det är ju inte bra. Men allt såg bra ut sa gipsteknikern och så la han på ett nytt gips.

Denna bilden är från förra gången de bytte gipset.
Låter lite hiskligt när de skär hål i det,
lite som en motorsåg!


Innan det senaste gipsbytet.
Skyddsskon på och jag sitter i min
lånade rullstol, här på sjukhuset.


Planen är att man ska ta bort gipset den 24 november,
röntga foten och därefter bedöma hur bra det blivit.
Är det inte tillräckligt bra, får jag kanske ha gips
ännu några veckor!


Ha det bra därute
och tack för tidigare kommentarer! :)



5 kommentarer:

  1. You poor thing, I hope it all helas quickly for you

    SvaraRadera
  2. I hope everything goes well with you again soon Pia.
    If the plaster comes off, I hope you can to the road again with the camrea.
    Best regards, Irma

    SvaraRadera
  3. Men du inte kul det där med gips hoppas att allt går bra kramen ,nette

    SvaraRadera
  4. Kjære Pia! Tusen takk for hilsen i bloggen min som jeg har svart på litt sent. Jeg ser at du har skadet benet ditt, KRYA PÅ DIG!! God bedring som vi sier i Norge! Det er kjedelig å bli sittende sånn!!

    Jeg skal titte innom her for å se hvordan det går, håper det går framover fort, og så du kan feire jul med friskt men, og at du kanskje for tatt litt bilder igjen, jeg har sett mange bilder av tranene, så flotte!!

    KLEM fra Kjersti

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...