Sidor

tisdag 21 augusti 2012

Lite fåglar och annat



Jag är lite osynlig här i bloggen,
försöker få ut det mesta av de
härliga sommardagarna vi fick till slut.

Men min gamla mamma (84 år)
hamnade på sjukhus i en vecka
efter att hon gått och trillat.
Hon fick frakturer i knät och har nu hela benet i gips,
vilket inte är lätt när man är så pass gammal.

Själv hade jag en tandfyllning som lossnade
och oturligt nog hade det blivit karies under den.
Nu väntar en rotfyllning och det verkar
vara en "evighetslång" process!
Sen känns det inte mycket lönt att laga kindtanden
på samma vis som innan,
utan jag ska ha en tandkrona.
Och pengarna rullar!


En ny fågel hos mig: nötväcka.





Nötväckan tvättar ansiktet
och lilla lövsångaren hoppar jämfota
i bakgrunden.





Som en skäggig liten tomte! :o)







Ja, ja, de ville såå gärna vara med här de också!
Talgoxen och blåmesen


Ha det gott, ni som tittar in!
Tack för era kommentarer!

3 kommentarer:

  1. Det var da trist.. Håper det vil gå bra med din mamma, selv om prosessen er lang kanskje..

    Og ja tannleger er dyrt.. lykke til med rotfylling!

    Men du.. skrev jeg tidligere, om du vil se min blogg, så send en mail til meg, slik at jeg kan legge deg til :)

    Ha det godt så lenge! :)
    Klem fra meg!

    SvaraRadera
  2. Så leit at mammaen din har brukket ben! Håper hun blir snart bedre.Og rotfylling er dyrt og kjedelig, men ikke så ille som man tror. Det er pengene som er verst. Så nydelige bilder av blåmeisen og talgoksen!! god klem fra Kjersti

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med din mamma... det är inte lätt med såna skador när man blir gammal. Och så himla trist med din tand - och dyrt blir det förstås också.
    Men som vanligt en massa härliga bilder på dina badgäster :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Hej kära besökare!
Kul om du lämnar en kommentar efter dig,
så jag vet att du hälsat på!
Med vänlig hälsning/Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...